It`s So Erotic



Jag läste att Madonnas nya video har väckt uppståndelse. Youtube har satt 18-årsgräns på den.
Jag tänkte: Kan den kvinnan chockera världen än och tittade på den. Jag gillar Madonna, dock som den bakåtsträvare jag är så gillar jag gamla Madonna, precis som jag gillar gamla Metallica.

Men jag tittade, och jag tittade två ggr och jag tittade en tredje. Vad är det jag missat? Vad handlar den här uppståndelsen om? Jag förstår inte? Har jag blivit avsexualiserad så jag inte förstår varför denna video anses för sexuell? Den känns som Madonna, sexet hänger i luften, det är avklädda människor, den är sexig men vad är det med denna som är så over the egde att den sätts 18-årsgräns på?

Sedan kommer jag på att det kanske är för att hon har ett gäng snygga män som dansar runt i ytterst liten klädsel och i vissa klipp, totalt nakna samt har man prytt deras kroppar med något så kvinnligt som strumbyxor och highheels. Är det de som anses för sexuellt för att ungdomar under 18 inte ska få titta på den?
Jag gillar konceptet jag, leka med sexualitet är väl något som verkligen ska uppmuntras i dagens samhälle. Tycker det finns alldeles för mycket fördomar om vad som ska anses vara manligt/kvinnligt.
Mera män i nylonstrumpor/higheels/fetishutstyrsel åt folket. Jag älskar det. Nu kan alla Svensson-killar som gillar att klä sig i nylonstrumpbyxor och highheels äntligen komma ut och slippa hänga på ställen som Darkside för att få sina begär om sexuellmättnad tillfredställd för att de inte vågar komma ut till sina fruar/flickvänner osv.

Kvinnor är nakna/halvnakna överallt i samhället men det ses inte för provokativt i samhällets ögon för det verkar vara normen idag. Men när män kläds i strumbyxor, highheels och visar lite rumpa i en musikvideo då ska det sättas åldersgräns på den?  Jag skrattar jag. Klart killar ska få dansa i nylonstrumpor och highheels och vicka på sin nakna rumpa i videos. Tjejer gör ju det i stort sett hela tiden så varför inte?

Vill ni se mera nakna mansrumpor (och kvinnsrumpor) bör ni kika på Spartactus-serien. Där är alla jämställt avklädda inför kameran.

Rock´n Roll




Kommentarer
Postat av: Sofia

Det ser precis ut som en Lady Gaga-video (å andra sidan, Madonna did it first! På fucking 80-talet!)

Skämt å sido, jag gissar att kristna högern fick fnatt. Amerikaner har ett annat förhållande till vapen än vi har, och en Jesus-avbildning susar förbi mot slutet + ett manligt homoerotiskt tema + antydd frigjord sexualitet och könsöverskridande klädsel.

De är så otroligt töntiga i landet i väst - mer av det här åt folket!

Pussa!

2012-03-27 @ 17:57:44
URL: http://sofiathehutt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0