Lets rid this world from its disease

Idag har varit en sån där irriterad dag.

Verkligen på allt. Framför allt på Assange. Tror han att bara för att han avslöjar hemligstämplade dokument och bevisar för världen att vissa saker inte är så bra som de verkar - att han är någon slags kung som inte kan bli dömd för brott och innehar vissa specifika egna rättsregler?

Om han nu är så pass oskyldig som han påstår sig vara så borde han verkligen inte vara så rädd för att bli utlämnad till Sverige för en eventuell rättegång?

För vad jag minns är Sverige en av världens kanske säkraste rättstater (inte 100 % men jag vill ändå tro att rättsväsendet i Sverige är överlägset bland de bästa i världen pga av låg korruption osv.)
Så finns det någon som kan faktiskt fria honom för det kan kallar för någon slags korruption jämt emot honom så är det nog tyvärr så att det är det Svenska rättsamhället.

Jag har så svårt för det här. Män som anser sig vara något över alla andra för att de tror sig har bevisat en massa saker för resten av världen som gör att de på något sätt skulle vara odödliga.
Som om vi inte redan visste att det inträffar saker bakom stängda dörrar, hur naiv är man inte som människa då.
Vi hade ju en till sån bara för ett tag sedan. En viss känd fransman och en städerska.

Visst är det konstigt. Att det verkligen finns människor som tror att bara för att man innesitter en viss sorts makt så skulle övergrepp aldrig kunna begås (eller straffas) och att det är något slags hämnd för eventuella andra intriger.

Men är det inte så att övergrepp faktiskt oftast begås av just män (eventuellt människor) med mycket makt som också vet (tror) att de är lite över alla andra? Det skulle inte vara första gången i historien vi får något sådant bevisat för oss.

Jag har ingen aning om Assange är skyldig till det brott han anklagas för men vad jag kan säga mig tro är att bara en människa som döljer något skulle göra sånt stort väsen av att faktiskt ta kriget i rätten.
För om han var helt oskyldig så skulle han  inte ha något att förlora på att bli utlämnad, gå igenom en rättgång och bevisa sig oskyldig.

Han är ju en riktigt ynkrygg!

Och nu kommer jag väl få hotbrev på det också. Bring it on!

Rock´n Roll




Kommentarer
Postat av: Linnéa Vikbrant

Hear, hear! Håller helt med dig, Jessica! Kunde inte sagt det bättre själv! Kram

2012-02-02 @ 14:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0