Naj huu, int skaa ja int naj.

Nedan följer en konversation mellan min far och min syster på facebook. Ni som säger att det är svårt att förstå gotlänningar ibland, försök förstå när de skriver som de pratar. Jag blir galen när jag får sms på gotländska. Prata dialekter är en sak, skriva dom är en helt annan. Haha.




Mikael Hansson
Skudd ba saje att BALLE har fat en ny vårdnadshavare STÅR nå pa en balkong iä stan
·
  • Du, Suzanne Stenmark och Josefine Hansson gillar detta.
    • Josefine Hansson ja hoppes du to reda pa um de nye vardnadshavarna e nag o ha? um dem ta hand um han pa ratt sajt mejna ja! hur mar hobbe?
      tisdag kl. 09:57 ·
    • Mikael Hansson jo de ä nugg bra men ha frosa nog lete får ta o eldä
      tisdag kl. 20:23 ·
    • Josefine Hansson aij fy fan! lagg pa ha eijn filt kansk du skudd gere? ja va i kongo igar u drack bananol, typ sum dricku!
      för 19 timmar sedan ·
    • Mikael Hansson naj koss va de låt gutt ta haim lete ti mi
      för 13 timmar sedan ·


Kommentarer
Postat av: Lil Spoon

hahah! men um ja skriv pa svenske sa fatt jo int farsgubbn!

2011-10-07 @ 13:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0