Bokens Dag

Det är bokens dag idag hörde jag. Därför lägger jag här upp 4 bra böcker.

Den första är Astrid Lindgrens Pippi - En bok ALLA ska ha i bokhyllan oavsett ålder. Jag älskar Astrid. 27 år och jag läser fortfarande Astrids böcker eller ser filmerna.



Den andra är John Ajvide Lindqvist "Låt den rätte komma in". Jag lyssnade på denna ljudbok på jobbet i våras. Jag har lyssnat på de flesta av Lindqvist böcker och alla är lika härligt mystiskt mysiga, men vampyrer ligger ju i tiden så att säga.



Den tredje är AW W. Johansson "Europas Krig" och är kurslitteratur jag haft under åren och den är riktigt läsvärd. Har fortfarnade inte läst hela boken utan bara vissa stycken men den passar alla som vill veta mer om Europas krigshistoria. Berättande och lättläst och ibland väldigt obehaglig. Men livet har sina obehagliga stunder, bara bita ihop och göra sig medveten om dom.



Fjärde och sista boken ut är Raine Gustavsson´s självbiografi. Läs den, bli lite mer medveten om de hemlösas situation. Raine är en fantastisk författare och hans liv berör en djupt. Att leva utanför samhället är INTE lätt och att hela tiden bli motarbetad när man försöker ÄR inte så det ska gå till i Sverige kan jag tycka. Men det finns ljusglimtar, Raine verkar vara ett ljus i mörker bara han. Hoppas han fortsätter skriva.




Rock´n Roll

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Synd att man jobbade ikväll,annars kunde man ha lyssnat på några författare..Pusspuss

2011-10-13 @ 01:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0