Out on the battlefield

Under tiden som jag inte hinner blogga har jag tips för er som faktiskt har tid över:

Läs följande:

Dagens Nyheter
Svenska Dagbladet

(gärna köp äkta tidningen, bred ut dig över frukostbordet och läs allt, från pärm till pärm och disskutera med din frukostpartner)

Titta på följande:

Se nyheterna alternativt någon intressant dokumäntär på kanal 1 alternativt 2. 
P1

Film/serie:
Dexter (om du känner att världen är orättvis och du vill ha tips på vad man kan göra med elaka människor)
Vampire Diaries (fantastisk ungdomsserie, -krypa ner i soffan äta popcorn under en filt-
Six Feet Under (allt är normalt i ditt liv du plöjt några säsonger av detta, skruvat och underbart)
The Big Bang Theory (älska, älska, älska, Vi var (är) precis så där i Kalmar, fast vi var (är) samhällsstudenter) Vi          skattade precis sådär som Sheldon gör när vi kommit på något finurligt.


i musikväg:
Otep (Jävla bra argmusik att ha i lurarna när du motionerar. Plus: kvinnlig sångerska)
Anna Ternheims nya (när du behöver lugn och ro i huvudet)
The Devils Blood (också kvinnlig sångerska, retro-metal)
Grave (Into the Grave-skivan, bästa styrkepass-skivan)

Göra följande:

Börja använda ekologiska prylar
Ät vegomat hälften av alla veckodagar
Ta en långpromenad ( I naturen, den riktiga, utanför staden där vi bor)
Ge någon en blomma
Skänk allt du inte använder i din garderob till en meningsfull insamling ala Röda Korset alternativt annan insamling.
Ring någon och säg att du älskar den.

Stressiga veckor = mycket litet bloggande. Nästa vecka tänkte jag fasa ur stressen, återgå till en normal balans och blogga igen. Jag har bloggideér minsann.

Måste tacka er som lämnar så avtryck i min blogg. Kul. Blir lika glad varje gång.

Mina veckor nu ser ut som följande: Jobb, träna, mommo, ärenden, födelsedagar, mommo, farsdag-firande (efterskott), jobba, mommo träffa gamla arbetskompisar, jobba, träna, träna, mommo, träna, Micke, mycket mer mommo (ordna, fixa, besöka. Det tar tid att göra en annan individs privata ärenden som hon inte klarar själv(tror vi varit och bytt en tröja för henne nu 3 ggr och måste iväg och byta igen för hon orkar inte åka med till affären), samtidigt som man ska få ihop sig eget, samtidigt som man ska hinna faktiskt umgås med henne också, tur att vi är två (mamma & jag). Energin i huvudet är oftast under noll-sträcket, och ändå har jag svårt för att sova om nätterna och ständigt en stressklump i magen.
Idag fick jag en ordentlig syrebrist i huvudet och allt bara svartnade, tappade balansen, trodde att jag skulle spy men det ordnade upp sig.
Och jag vill hinna göra "mina" saker också, men jag måste nog inse att jag måste ta time-out stunder lite oftare, och fakiskt gå hem innan tolv-slaget när jag är ute och lever mitt sociala liv, men shit vad det är svårt. Man vill ju hinna allt.
Inser dock att mitt huvud inte riktigt är med i saker jag gör längre. Bara när jag tränar är jag 100 % fokuserad. Resten av tiden känns det lite som att mitt huvud är hög på luddiga små osammanhängande moln. Gratis fylla/rus, de är bara tacka och ta emot? Nu har jag dock allt planerat i mitt huvud och klart för mig. Så nu ska de bara gå igenom allt också. Jag hatar stressa, hatar att flänga fram och tillbaka mellan olika ställen, olika måste, ärenden osv. Jag vill vara strukturerad även i kaoset. Gissa om det kan vara svårt.
Men inte fan ska man klaga int. Haha. Vi kör så det ryker. Ihelgen ska jag sova. Söndagar börjar mer och mer bli min officiella sovar-dag.

Ikväll ställde jag in dock, åkte direkt hem efter jobbet, lagade pannkakor med mamma och ska snart krypa ner.
Måste vara på jobbet igen innan 7 imorgon, för jag har lovat byggjobbarna att vara där när de kommer så de kommer in direkt när de börjar.

Blev ett litet inlägg iaf, inte så intressant men då vet ni vad jag pysslar med när jag inte skriver på en vecka eller två.

to much of that life going on.

Rock´n Roll







Kommentarer
Postat av: fia

Jag vet hur du känner dig. Allt samtidigt=kaos.

Men du klarar dig alltid igenom det. Du är stark, du har din underbara familj och vänner som älskar dig.



Till och med jag har lyckats vända min deppiga sida ryggen och försöker njuta mer.

Kärlek till dig från Kalmar.

2011-11-19 @ 11:16:00
URL: http://eldfarlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0