Into The Grave



I lördagskväll på Kulturhuset var det dags, för årets sista spelning (vad jag vet, ni får gärna tipsa om fler om ni har). Grave firade sitt 20-års jubileum. Och oj vilken kväll. Det var tungt från början till slut, och publiken var på topp. Genom alla 3 banden. Vilket var underbart att se, då det alltid brukar vara lite dålig uppslutning när förbanden ska spela men jag tyckte trycket var ganska detsamma genom alla 3 spelningar. Lite stolt över att vara gotländska blir man ju allt när Jörgen Sandström (orginalmedlem i Grave & gotlänning) med sitt band Visious Art spelar brallorna av publiken, och Jörgen faktiskt av sig själv. Haha. Trisst att det sägs vara deras sista spelning och glad är jag att jag fått ta del av en av dom. Man blir glad i hjärtat se den inlevelse och spelglädje som finns. En riktigt bra spelning, tajt, tungt och hårt. från början till slut.
Andra ut var General Surgery, de öste på med samma inlevelse och spelglädje och publiken var lika engagerade som innan. Så jävla kul att se när förbanden levererar lika stor publikengagemang som huvudbandet. Det var metalfest från början till slut.
Slutligen Grave,  spelade igenom hela sin första fullängdare "Into the Grave" och gav oss några fler gobitar. Det går inte att bli besviken när Grave spelar. De är, enligt mig, ett av de bästa liveband jag vet. Jag fullkomligt älskar att se dem live. Det är makalöst bra, hjärtat slår i takt med trummorna, gåshud på armarna och man är fullständigt överlycklig. Det är tungt, hårt och briljant, enligt mig.

Allt som allt, var det en fruktansvärt lyckad kväll, det är så jävla kul när man går på en spelning och man inte bara står och väntar på huvudaktören utan att man njuter av varje sekund när även de andra banden spelar, och man står och är vannsinnigt lycklig precis hela tiden i 5 timmar med en öl i handen, gott sällskap och jävligt fucking bra musik.

Grave avslutar spelningsåret på topp för mig och jag inser åter igen att de finns ingen musk som kan göra mig så jävla lycklig som lite hederlig gammal döds.
Tackar även för riktigt bra sällskap utav Staffan och Elin, och framförallt min underbara man, Micke Picke Päronpung.




Vi går några timmar tidigare på lördagen.
Lördagsfika från svunna tider. Nynäshamnstiden. Alla upptåg, fester, tårar, skratt. Jag, Malin och Denise. Denise och jag tillbringade 2 sommrar i terminalen i Nynäshamn tillsammans, sista sommaren fick vi tillomed våra scheman synkade. Inte ens paren som jobbade där hade det. Haha. Malin, den tokigaste, mest frispråkigaste och ÄRLIGASTE människa jag känner. Inga skrupler. Mycket kärlek till er. Låt oss lova varanda att det inte går lika länge sedan vi ses igen!

Ska försöka uppdatera lite mer denna vecka, förra veckan var helt galen. Massa jobb, massa ärenden åt mommo, några mysiga kvällar med rödvin och goda vänner, och ett flertal träningspass gjorde att min tid försvann. Men det är väl det man ska fylla sin höst med?

Rock´n Roll









Kommentarer
Postat av: Henke

In Flames spelar i Sthlm på fredag och i Göteborg på lördag :-) Synd att jag inte var på plats i lördags. Är inte överraskad över att det var bra.

2011-11-14 @ 22:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0