For A Dear Friend Of Mine

Till Dig Kära Fia:

5 st glutenfria tortillabröd

3 dl mjölmix Finax
1/2 tsk bakpulver
1/4 tsk  salt
1 dl kallt vatten
1 dl majsmjöl
1 msk olja

Mät upp vatten och olja i en bunke. Tillsätt de torra ingredienserna under omrörning och rör till en smidig deg.
Dela upp degen i lika stora ”klumpar” och kavla ut till tunna bröd.
Stek på hög värme 30-60 sek per sida, passa noga så de inte bränns eller får ligga för länge, då blir de hårda. Jag kavlade ut 3 st bröd i taget och stekte dem vart efter. Mellan varje omgång stängde jag av plattan och tog bort stekpannan.

Det var precis såhär jag gjorde de ICKE glutenfria tortillabröden, bara att de bytt ut det till glutenfritt i detta, och mina blev riktigt bra, så detta kan nog också fungera.

Hittade receptet på denna sida: http://glutenfriakoket.wordpress.com/2011/07/25/tortillabrod/
Kan tänka mig att det kanske finns lite mer gott du får för dig att baka. Baka är en riktig Må-Bra-Feeling.

Så sätt igång och baka lite nu, på med din favoritmusik i bakgrunden och skaka lite rumpa samtidigt så lovar jag att deppigheten försvinner. Aktivera sig med må-bra-grejer är knepet.


Annars?
Börjar känna mig hängig, mamma är sjuk. Innebär att jag kommer ligga inom kort dessutom.
45 min jogg blev det idag, och ett helvetes sorterande av papper på EM som resulterade i 2 välsorterade pärmar med jobbpapper, skattesaker, csn, kvitto, försäkringar och annat. Bara pärmarna hos pappa kvar. Börjar i den lätta änden där jag har minst saker. Mitt mål är att sortera bort allt jag inte har intresse av innan vi hittar lägenhet. Börjat iaf :P

Viktigaste är nog att ta tag i och bli av med hästsakerna. Sadlar någon?



När man jobbar i scrubs, osminkad med håret i knut - går direkt till gymmet och svettas - hem och fixar hemma, är det rätt så kul att få svira om och ta på sig finklänning, sminka upp sig lite - när man känner för det vill säga - och gå ut och dricka ett glas rött på jazzklubb med gott sällskap varannan vecka. Bilden är från förra veckan.
Och nej, jag sminkar mig faktiskt inte klockan 5 på morgonen för att jobba och jag är sunkigast möjligast på gymmet.
Jag anser att natural is the shit - smink är för fest. Natural är vuxet - medvetet - stilfult- miljövänligt och framförallt stabilt. Verklighetsflykt är inget för mig.

Rock´n Roll



Kommentarer
Postat av: sofie

Fuck me vad snygg du är! (Ursäkta att jag inte läser så noga men så blir det när man lägger upp alldeles för snygga bilder på sig själv!)

2011-11-02 @ 21:16:59
Postat av: Suzanne

En av mina underbart vackra o älskade döttrar

Puss på dig

2011-11-02 @ 21:56:47
Postat av: fia

Tack gumman. Verkligen.

Dessutom har du nog rätt....njuter i köket när jag lagar mat och kan shaka lite ass. Mer sånt.



Fin du är gumman. Visst är det härligt när man väl får ta på sig ngt fint och göra sig lite finare?

Jag sminkar mig heller inte om det inte är fest....blir mkt roligare då.

Minns du förberedelserna i Belfast? Glatt minne. Puss

2011-11-02 @ 22:01:52
URL: http://eldfarlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0