Working 9 to eeeh längre....

Haha, jag är bra dum ibland. Nu har jag suttit och funderat i två dagar varför blogg.se inte har fungerat på min dator.
Min dator är lite speciell, den får för sig saker ibland så jag var inte direkt förvånad. Jag prövade lite olika saker men inget verkade vilja visa sidan. Testade att besöka min egen blogg, och ja det gick.

Så kom jag fram till att jag råkat blockera just blogg.se, bara den sidan med adblock. Jaha. Knasigt gjort av mig och jag undrar hur jag lyckades göra det men nu den iaf avblockerad som ni ser.

Jag har inte så mycket att uppdatera. Jobbade och utbildade arslet av mig förra veckan, Sov minimalt lite nätterna mellan måndag - fredag.
Evelina och Malin kom sent onsdagkväll. Jobbat dubbelt på dagen, druckit för mycket kaffe så kunde omöjligt sova, utan var vaken till 00:20 när båten anlände. fnittrade fram till 02:00 och klev upp 06:00 för kurs.

Drack öl och åt ostbågar hemma hos Fredrik på kvällen, fick klä sig lite fin i klänning. Helt speedad på kaffe och jag åt precis allt den dagen jag inte skulle äta i rena kolhydrater och gluten så när vi dansade hemåt efter att ha varit på Rockkjlubben och sett underbara GraveYard, hade jag så ont i magen.
Vi orkade naturligtvis inte gå hem till mig, utan vi sov över hos Fredrik alla tre. Jag och Malin fick sängen, Evelina fick en madrass och snälla Fredrik som är hemvärnskille tog sovsäck och liggunderlag och la sig i köket. Vilken gentleman.
Upp tidigt på fredagen, fick nybryggt kaffe serverat av goaste Fredrik. Kastade i oss några TICTACS för bra andedräkt och begav oss av mot hamnen och säkerhetsövningar.
Jag kan meddela att vi drack några öl med måtta dagen innan, och att vi med bravur var bästa gruppen när vi hade utrymningsövning, trots att de valde att renovera min sida av båten så jag knappt hörde något i radion och att batteriet i radion var påväg att ta slut. Bra med övningar, då man upptäcker såna saker så man kan byta batteri.
Vi räddade även den antända gubben, perfekt. Vi släckte branden, och vi klara göra första hjälpen. Dessutom klara vi rulla ut brandslangen och rulla ihop den igen. Japp. Vi är bra.

OCH: Jag hade lite mindre panik i år över att åka strumpa än jag haft andra år. Jag åkte skitsakta, men var helt skakis när jag kom ner ändå. Höjder och trånga utrymmen på samma gång. INTE HELT OKEJ!

Vi spendera fredagskvällen hemma hos Fredrik för middag och några öl. Det var riktigt trevligt, men jag var helt slut och när klockan började närma sig 23 somnade jag i stolen medans de andra tittade på mig och skrattade. Jag gick inte med ut. Åkte hem när syss och Micke kom med båten och somna så fort jag la huvudet på kudden och sov i 10 timmar

Jag tänkte att denna vecka skulle bli lugn. Fullt ös igår med lite längre jobbdag och lite inlärning av nya tjejen som ska jobba för mig på Hansa i sommar, träning och lite sånt pyssel.
Tackade ja till att jobba lite i helgen på båten, och när jag lagt på kom jag på att nu är jag inte ledig alls förrän nästa onsdag. Se där, så de gick.

Den 31 slutar jag iaf på Hansa, sen har jag en vecka att ladda om inför sommarsäsong -11 på MS Visby.

Vart tog Maj månad vägen?

Jag kan iaf med glädje säga att jag gick igenom friskintygstestet idag. Så nu är det bara fit for fight två år till då.

Okej, det kanske har hänt lite saker. haha.
Får se vad ni orkade läsa och inte.

Jag lever iaf

Rock´n Roll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0