Tar du min spade tar jag din sandlåda

Jag läser på nyheterna nu på morgnen att "rättvisa har skapats"
Jaha?

Usama Bin Laden är död. Rättvisa har skapats. USA jublar.

Jag känner att jag borde skriva något.

Vet inte vad jag ska skriva. Rättvisa har skapats.

Än en gång ger mänskligheten svar på tal. Tar du min spade så tar jag hela din sandlåda. Dont mess with the greatest democracy on earth. Dont mess with the what some people call religion. Dont mess with me.

Fruktansvärt sorligt om USA anser att rättvisa har skapats genom att döda en man utan rättegång. Det är vad jag tycker. Världens största demokrati och de skjuter mannen på fläcken. Vi ser dig hellre död med en gång än ställer dig inför rätta för vad du planerade och genomförde mot vårt land.

Ni dödade honom, och bilderna publicerades i tidningen.

Jag rättfärdigar inte Bin Laden på något sätt. Jag är förundrarad över människor som försöker vrida och vända religioner och skrifter till deras egna fördelar, hävdar att det är den enda riktiga läran och fördömmer alla andra. Intressant. Att man kan rättfärdiga så mycket bara man sätter "I religiones namn" före eller efter sina dåd.

Jag rättfärdigar inte heller USA. Jag tycker att de gör alldeles för många såna "hjältedåd" in the name of demokrati och världens största stat. Världens beskyddare från allt ont.

Det är inte så enkelt, jag vet att ni kommer säga det. Det är inte så enkelt som jag säger det. Och nej det är det inte heller. Det är en väldigt förenklad bild och förenklade meningar av något mycket mer komplext men jag är trött. Trött på att "rättvisa skapas" med blodspill. Ska vi aldrig lära oss?

Dödar du mig så dödar någon av mina dig. Human nature?

I guess.

Nu skiter jag i världspolitik för ett tag, ska gå och pumpa muskler för första gången på 2 veckor. äntligen tillräckligt frisk för att svettas igen. Så som jag längtat.
Sjukdom och alldels för mycket på schemat har jag haft det.

Mycket annat på G också. hinner inte uppdatera, hinner inte tänka, hinner inte, hinner inte. Kommer senare.

Stayed tuned.

rock´n roll


Kommentarer
Postat av: Sofia

TACK BABE! för att du skrev vad jag tänkte imorses också.

Hur rättvist är det egentligen när USA kan jämna vissa delar av planeten med marken utan efterföljande konsekvenser medan de jublar på gatorna när Osama blivit sönderskjuten efter ett 10 år långt krig med ett land som inte ens hade med saken att göra? Nej, jag ska bygga en bunker. Där kan jag dricka öl, titta på film, lyssna på hårdrock och träna i fred.

2011-05-02 @ 13:39:34
URL: http://sofiathehutt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0