In Sickness and in Hell

Idag fick jag allergitabletter utskrivet + hostmedicin. 350 kr kostade det. Är det så här det märks på att man börjar bli äldre? Jag har lagt ut mer på min kropp detta år än vad jag gjort den senaste 10 åren. Då menar jag det här med att gå till en läkare för ett problem man har.
Fast senast jag gick hade jag ett problem som blev löst men tydligen hade jag ett till som blev bekräftat och åtgärdades, eller är pemanent men ja, man kan iaf lösa det, med jämna mellanrum.

Denna gång är det nog ockå pemanent. Går alltid och blir lite småförkyld med jämna mellanrum och oftast är det alltid halsen. Så nu efter att en arbetskamrat påpekat att jag kanske faktiskt har en infektion som inte läker så fick jag kolla båda sänke och blodvärde. Tro det eller ej, men jag klarade ta ett blodprov. Ett sånt i fingret. Jag slet inte mig lös eller fick panik. Kanske beror det på att det var just min arbetskompis som gjorde testet så då måste man skärpa till sig lite, även om jag påpekade min dödliga rädsla.

Nu har jag iaf en remiss till labb på sjukhuset för ett pricktest, men fick allergitabletter utskrivet + hostmedicin för luftvägarna. Så eg hoppas jag lite att det allergi så man kan lösa det så jag slipper vara småförkyld med jämna mellanrum.
Men å andra sidan är det mindre kul att ha ännu ett permanent fel.

Snart har man kanske inte bara halvdöv, halvblind, lite skav, har en permanent hudsjukdom, man har också kanske allergi.

Hade detta varit för länge sedan hade jag fan tillhört en sån som blev utmobbad först och dog. Nu utgör jag bara till ännu större del en sån där riktig nörd som har en massa bekymmer med sin hälsa, men trots allt blir välutbildad.

Tur för mig att det är 2011 och att jag bor i Sverige där vi har hyfsat bra vård och en riktigt bra vårdpolitik till skillnad från de flesta andra länder där man betalar vårdkostnaderna helt själv och där det faktiskt finns människor som inte ens kanske skulle ha råd att hämta ut allergimedicinen.
Även om jag tyckte de sved lite i plånboken idag så tänkte jag iaf att jag bor ändå här, allt är subventionerat pga av att vi betalar skatt.

Fan vad jag gillar skatt.

Så från att gå till ett inlägg där jag berättar min sjukdomshistoria, så blev det ett inlägg till att hylla skatten. hahaha. De ni.

Nu ska jag snart gå på mina 3 sista jobbdagar av mina 12. Åh jag skojar fan inte när jag säger att jag vet dessa tre kommer vara de absolut tuffaste på alla dessa 12.
Ibland undrar jag varför jag gör så här. Säger ja, fast jag vet att min kropp vill att jag ska säga nej.
Var ledig en vecka innan sommarsäsongen, vila upp dig. Gå och träna. Läs en bok. Ta det lugnt.
Nej jag säger. Nej men jag jobbar lite till. klart jag gör. Splittschema dessutom. Jag som inte kan sova på såna tider.
In sickness and In Hell!!

Nu ska jag sova. Godnatt!

Rock´n Roll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0