Case closed

Jag lägger ner Bin Laden nu. Senaste dagarna jag har hört de mest underhållande konspirationsteorierna som rör sig om den senaste nyheten om hans död och som sträcker sig bakåt i tiden till tunnelbanebombningen i London och flygplansattackerna mot USA. Underhållande men skrämmande om det finns sanning i dom.
En troende muslim ringde in och sa att Bin Laden var inte den farligaste mannen på jorden, George Bush är värre. Jag flinade lite tyst för mig själv. Jag kan inte säga emot. Han är (var) en slirig liten sak.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro om hela händelsen. Den kan lika gärna vara sann som falsk.
Det finns inget som säger att det är en fejkad händelse. I de lugnaste haven simmar de fulaste fiskarna.
Snart kommer jag aldrig komma in i Landet of Demokrati. Så ironisk och sarkastisk jag är. Jag bara menar att man ska aldrig ta för givet att de som utger sig för att vara de goda är de goda och vice versa.
Om händelsen är sann så är inte USA något bättre än deras "fiender". Samma skrot och korn.

Nu får det vara slut med detta. För mycket politik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0