Only For The Weak

Först vill jag bara säga att helgen var mys. Micke var här (igen). Lite bilder kanske kommer.

Sen vill jag fortsätta med att säga att jag gav upp lite imorse.

Igårkväll gjorde jag rent mina vinterstövlar. Jag har två par som jag kallar vinterstövlar. Ena paret är riktiga snöskor, man får i massa av varma sockor och det är ludd i dom. (Dyra var dom men man fryser inte om fötterna när man ska gå i -15 grader till skola, jobb, gym eller liknande. Andra paret är lite snyggare skinnstövlar, höga skaft, köpt i en storlek för stor för att kunna lägga i en tjock sula och ha två par strumpor i. Skitsköna är de och de går att använda in på vårkanten och börja användas tidig höst. (Ja, jag har skor till allt)

Idag (läs Imorse) efter 3-4 h sömn för jag har alltid svårt att sova söndagkvällar så drog jag mig upp ur sängen (Läs: Klöste) bara för att upptäcka att det hade snöat under natten. Då gick allt mod ur mig. Jag hade här räknat med att när sommartiden var ställd, vinterskorna inredda, renputsade och insmörjade och undanstoppade i sitt Kartong idee, conversen ställda i hallen intill joggingskorna, då är det vår!
Så jag rynkade pannan, suckade, gjorde frukost, kaffe. Gick tillbaka in till mig, kurade in mig i täcket, satt på Sons of Anarchy, åt min frukost, bäddade ner mig igen och klev inte upp förrän klockan var för sent för att hinna med gymmet innan jobbet. Så arg blev jag. Inte kunde jag somna om heller men det var rätt mysigt med lite frukost på sängen en måndagmorgon.

Jag kompenserade gymmet lite med en powerwalk nu ikväll efter dansen. jag fick lite dåligt samvete för mitt lite dåliga humör för lite snö. Men nu får det vara snart vara nog. Nästa vinter flyttar jag någonannanstans när snöhelvete ska bort. Sjävla vintern gillar jag, men det är smältandet jag inte klarar av. Jag blir tokig.

Dansen gick bra. Therese tycker jag har en förmåga att komma ihåg koregrafier. Jag som tycker jag tappar bort mig hela tiden, vet inte vart armarna ska vara, vilket håll vilken kroppsdel ska osv, haha. Men det är skoj. Har inte dansat slöjdansen på flera år och de hade gjort om sista halvan av den, så jag var lite förvirrad. men shit vad kul det är att dansa magdans. Nästan glömt det lite. Många år sedan jag var med och dansade med dom.

Tillsist bjuder på jag en låt jag städade personalrummet till idag!
Svenskt blir det!

In Flames





Rock´n Roll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0