Men, men, men, men

Jag ligger i soffan och håller på att somna. slöglor på tv3. Two and a half men. Jag minns när det var den serien jag sträcksåg. Det var ett tag sedan och det är hyfsat nya avsnitt som visas i Sverige nu för jag har inte sett dom.
Tänker på allt som stått om Charlie Sheen i tidningarna den senaste tiden. Han har varit lika omtalad som Jasminrevolutionen samt jordbävningen i Japan.
Såg ett löp på aftonbladet där man kunde gå in och gissa på vem som sagt vad. Då var det Sheen och Gaddafi som var frontfigurer. Jag gick aldrig in och läste vilka repliker som fanns med men det är lite kul att de frontat de två. Två väldigt olika män med väldigt olika problem.  Men lite intressant att en svår politisk konflik som kan få konsekvenser runt om i hela världen delar lika mycket tidningstext som en knarkande/supande/Knullande b-kändis i USA. Nu får jag väl skit för att jag kallar Sheen B-kändis för han har en egen tv-serie som är baserad på sig själv, han tjänar massa pengar osv. men jaja. för mig kommer han aldrig vara en sån riktig kändis. kanske därför han super ner sig, knarkar ihjäl sig och dämpar sen ångesten med att försöka knulla bort nån slags åldernoja eller vadfan det nu är.
Lite intressant dock tycker jag det är, när framgångsrika och män med en massa pengar som har miljontals fans måste gå och köpa sig horor. Makes no sense to me.
Är det så att han är så fruktansvärt jävla otrevlig och helt hoppslös att umgås med så han verkligen måste betala tjejer för att vara med honom?

Jag förstår det verkligen inte. Jag vet mycket väl att de finns kvinnor som köper sex osv. men störstadelen av köparna är män, och jag bara inte förstår grejjen med att lägga sina pengar på att få knulla. Ja, det ska kallas vara spännande, thrill och allt det dära. Man kan betala för något som kanske inte frugan/flickvännen gör osv. men nu finns det något som kallas tillgänglighet. Man kan få allt man vill i livet om man letar lite. har du en udda böjelse så finns det en till som delar den någonstans i världen och med så många forum som finns på nätet är det inte speciellt svårt att hitta liksinnade.

Sen kommer hela den där grejjen om att det inte enbart är prostitution om det är pengar inblandat, utan sånt som prylar, drinkar, taxiresor osv också kan ses som en betalning. MEN, i detta samhället är det inte lika smutsigt att ta emot dyra prylar osv för att sen knulla lite.

Jag vet verkligen inte vad som är rätt och fel, och jag är inte personen som dömer om det finns ett avtal mellan två människor, där inget tvång ligger bakom avtalet osv.

Dock tror jag att jag inte skulle kunna dejta en kille som köpt sex. Någonstans så visst, alla gör som de vill och jag ska inte lägga mig andras liv, men när det handlar om att kanske det blir en del av något jag måste leva med också, då säger jag nej. Där är jag inte så openminded. Det är absolut inte ett attribut jag letar efter hos det motsatta könet. Alla har något på sin nonono-lista.

Och så tillbaka till det vi började prata om. Charlie Sheen.
Läste att han fått sparken. Då undrar jag. Hur i helvete ska de styra upp serien om de sparkar huvudrollsinnehavren?
Det blir ingen mer serie då?
Det var som när de bytte ut Björne. Its a big nonono!
Som att sparka Lilleskutt ur Bamse. Rycka Filip från Fredrik. Sära på Johnny och Mattias, fortsätta Vänner-serien utan Chandler. Som att bli utan sitt morgonkaffe.

Nu ska jag städa upp mig lite, för ikväll kommer babe

rock´n Roll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0