Lazy

Jag har torka. Jag har många torkor just nu. Min största torka är att jag inte vet vad jag ska lyssna på för musik längre.
Jag sitter med mp3an i datorn, bläddrar mellan mina mappar samt Mickes hela skivsamling som han rippat och som ligger på min externa hårddisk. Det är mycket musik. Ändå är jag less.
Jag har försökt med allt. Det går inte. Jag kanske lyssnar 1 till 1/2 låt innan jag vill byta. Det är inte bra. Tänk er självla att ni står på bandet och är inne i er jogging och ni är pepp på att springa de där 5 km, men ni blir avbrutna efter 2 min för att ni blir arga på att ni har för dålig musik på mp3an. Det är ju i grunden bra musik men just då är ni så lessa på den att ni vill kräkas.
Samma sak nu när jag åkt en massa båt. Jag vill inte ens ta upp mp3an för jag känner bara magen vända sig. Vad är det för fel, det är ju jag som valt musiken! Den är ju bra! Varför vill jag inte lyssna på den?

Sån jävla tur att jag har ljudböcker till jobbet. Annars hade jag dött av tristess de kvällar det inte är en kotte på jobbet mer än jag. Mörkrädda jag också måste kunna höra vad som händer runt omkring mig. Annars kissar jag på mig om det händer något oväntat.
Som då jag med icke meningen satte igång inbrottslarmet. Jag var helt skakis i flera dagar efteråt och väldigt tacksam för att min chef hade gått igenom systemet så jag visste hur jag skulle få av det innan securitas kom förbi och frågade vad jag egentligen höll på med. Men, nu vet vi iaf att det fungerar. Tro mig! Det fungerar!

Jag har en massa att visa er men jag har faktiskt ingen lust.
Kan ju säga att jag är rätt så stolt över mig själv som sydde en vetekudde till Micke i födelsedagspresent med örngott på, och den blev riktigt proffsig. Kan bero på att jag sydde riktitgt riktigt sakta. Så sakta att min mamma sa till mig att jag kunde trampa lite mer på pedalen så det gick lite fortare att sy en sida. Jag blängde då på henne och frågade om hon verkligen ville reda ut mina fel och ta mig till akuten när jag satt nålen i min egen tumme istället för tyget? Det ville hon inte så jag fortsatte snigla fram i mina sömmar. Det kommer en bild när jag orkat lägga över bilderna till datorn.

Sen har jag också köpt en skitnsygg 50-60-tals lampa på Farbror Fynd. 150 kr kostade den. Golvlampa. Jag är evigt tacksam för alla människor som lämnar in sina grejer till secondhand och loppisar. Det gör mitt hjärta väldigt varmt.

Nu äter jag frukost, eller dricker upp mitt kaffe och försöker vakna till liv. Jag ska ut och ta en promenad. 12 är de spinning och 15 börjar jag jobba.
Igår förvånade jag mig själv med att köra 5 km CT, köra mitt ordinarie styrkepass, för att avsluta med 5 km jogg. Det blev ett långt pass men det kändes bra. Sen dansade jag magdans efter jobbet med mitt gamla magdansgäng. Allt detta mellan 8-18 på dagen.

Nu ska jag dricka det sista kaffet, dra på mig promenadkläderna och ut och andas frisk luft, Lika bra att passa på. man vet inte hur länge luften kommer vara frisk.
Jag blir så förbannad när folk säger att Kärnkraftvärk inte är så farliga. Najnaj, kanske inte så att olyckor händer ofta, men när de väl händer har de en förmåga att ställa till det rätt så ordentligt. Dock är jag inte förvånad. Människor är så jävla kåta på att leva i spänningen om att utplåna oss sjävla. och vi är det intelligentaste djuret? I beg to differ.

Rock´n Roll

Kommentarer
Postat av: Sofia

Visst älskar man secondhand? Jag hittade en svart trenchcoat häromdagen, oanvänd men ändå inlämnad, för 20 spänn. Snacka om billigt mode!

Tycker att det är lite synd om Japan just nu med tanke på att om det inte är atombomber så är det kärnkraftverk.

Kram gumman!

2011-03-16 @ 18:31:22
URL: http://sofiathehutt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0