För Snygg För Pop

Att tillverka en spelningslista för gympasset/joggingpasset är ungefär lika frustrerande som att plocka ihop en påse med lösviktsgodis.

Man stoppar bara ner de goda bitarna i påsen men likförbannat så är det bara äckliga godisar kvar i påsen slutet av kvällen som inte ens den som valt godiset känner för att äta upp.

Precis så är det när man sätter ihop låtlistan. Man väljer ut en 30 bra låtar, man blandar om dom riktigt bra så det blir variation eller strukturerar upp dom efter vilket tempo/ös låtarna har beroende på om man ska ha dom till sjävla styrkepasset eller konditionspasset.

Ändå likt förbannat när man befinner sig på gymmet så kommer jag på mig själv att jag hoppar över vissa låtar, hoppar fram och tillbaka i playlisten. Lyssnar på samma låt fler än en gång osv. Vissa låtar blir ALDRIG spelade, trots att jag själv bara valt ut riktiga godbitar.

Jag förstår inte. Alla låtarna är verkligen bra låtar men ändå vill jag inte ha dom när det väl gäller, precis som med godiset. Man blir besviken när man tittar i påsen och det bara är det lite sämre godiset kvar. Man har under kvällen valt de bästa godisarna att äta, man har rumlat runt i påsen, slängt tillbaka om man lyckats fått upp en "mindre" god bit osv. Precis så som känslan blir när en låt tar slut och så tar en "mindre" bra låt vid och man måste försöka få upp sin svettiga mp3-spelare, samtidigt som man försöker hålla balansen på C-T eller på löpbandet, trycka sig fram till en låt som är "bättre", för att sedan stoppa tillbaka den svettiga mp3-spelaren i BH-n igen utan att tappa balansen, förlora fart, visa brösten för halva gymmet eller trassla in sig i hörlurssladden.
Sen så lyssnar man kanske nån låt till innan det är samma visa en gång till.

Sjävla grejjen med att ens anstränga sig och sitta en kväll och göra en spellista för gymmet är för att slippa det där, att hoppa fram och tillbaka mellan mappar och låtar. Att ha en lista som bara går med låtar man valt ut som ska "hålla" rakt genom hela alltet.
Men nej, detta funkar alltså inte, iallafall inte för mig!

Jag kommer fortsätta spara de lite "sämre" godisarna till slutet. kanske inte ens äta dom alls, för att sedan radera dom helt och ersätta dom med nya godbitar istället som förhoppningsvis för uppleva nöjet att bli spelad!

Det var allt för mig ikväll

Tänkte hitta låten "För snygg för Pop" på youtube med The Troublemakers men den finns inte, så ni får helt enkelt spotifya :) (Den finns med på min nya playlist, förhoppningsvis så är det en av de godbitarna som kommer gå åt)

Jag är btw mycket stolt. Jag slog mitt 5km-rekord. 35 min. Nu ska de sakta men säkert gå neråt. Tycker det är ett rätt bra resultat efter 1 h styrketräning. Sen blev det magdans nu efter jobbet. Börjar sätta trumsolot nu.

Rock´n Roll


Kommentarer
Postat av: Johanna

Trumsolot satt vackart tycka jag!

2011-03-23 @ 19:47:21
URL: http://johannagudinge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0