Working Nine to five?

Idag har varit en aktiv dag.

Nu när man jobbar måndag-fredag måste man styra upp sin vecka. Det sjuka är att eftersom jag kan styra upp mina jobbtider helt efter mina pluggtider, gymtider, fikatider eller andra möten och ärenden så är det inte mycket mer annolunda än att plugga heltid. Jag styr helt enkelt upp mina dagar så som saker passar bäst ihop. Jag känner mig otroligt bortskämd, och jag är otroligt tacksam över att kunna göra det.
Obs: Jag kan även styra upp alla mina andra tider efter mina jobbtider. Bara så ni inte tror att jag missunnar mitt jobb, och att jobbet får den sämsta tiden. Allt får sin absolut bästa tid.

Jag tränar morgon/förmiddagar måndag, onsdag, fredag. Ska ökas på men just nu räcker det. Dessa dagar går jag till jobbet efter gymmet, jobbar mina timmar, går sen hem för att styra upp resten av dagen med plugg, diverse ärenden, matlagning och annat.
De dagar jag inte tränar jobbar jag eftermiddag/kväll, vilket behövs då jag kan komma åt att göra såna saker som man inte kan göra när det springer runt en massa folk i lokalerna och det skulle vara totalt omsidigt att moppa ett golv framför Agda 95år. Tror inte hon skulle bli så glad om hon bröt lårbenshalsen pga av mitt nymoppade golv. Jag skulle inte må speciellt bra av att vara orsaken till Agda 95-års brutna lårbenshals heller för den delen, så jag föredrar att moppa golv när alla gått hem. Jag gillar pensionärer. Dock Emil 3 år och skitgrinig. Komsikomis ut på det hala golvet, moahahahaha.
Tur för småglin att de typ aldrig skadar sig allvarligt när de ramlar. De har inte så långt ner till golvet. Nu var jag elak.

Idag smygmätte jag mig på jobbet. Det är sant. Jag är 164, jag som alltid trott att jag var 162. Det känns fel. Jag kan inte vara så lång. Jag gillade 162, det var lagom, lite på gränsen till kort. Nu är jag ju nästa lite på gränsen att vara lite längre, kan inte räknas till de korta längre. Jag vill vara på den korta sidan.

Idag gjorde jag även kesokaka, perfekt mellanmål jag hittade av en slump när jag surfa omkring och kom in på en blogg som en dietis skrev. Det blev riktigt bra, Ska göra det igen. Superenkelt var det också. Bara ägg, keso och hackad mandel, sen in i ugnen tills det fått färg. Servera och ät. Massa bra protein. Kul att varva lite för mig som mest äte frukt som mellis, och för att de påminner och kakor och efterrätter och me loves cookies, men det är supernyttigt och bra.
Mums

Snart helg. Bara 2 h gym, 4 h jobb. Lite plugg och en pollykaka som ska göras tills det blir 95-års kalas, rockskallen mm. Micke kommer ner också. Full rulle hela helgen.
Jag är verkligen aldrig ledig längre, och det sjuka är att jag börjar gilla det.
Vad hände med tjejen som kunde slöa bort en hel veckan på ingenting? JAg saknar dig. Kom fram! Lite iaf.

som en god och kär vän sa till mig ikväll: I knew you had it in you, you are just like me, a little moneywhore. You are the female version of me, haha
Jag hatar när han har delvis rätt, men jag är mer ute efter det goda som kommer med pengarna sen, när jag är klar med uppsats och har jobbat arselt av mig ett tag. Den där resan som planeras, och den där uppdatering av kameran.
Som sagt, Csn är avklarat för detta år. En stor bitter sten som släpptes från mitt bröst.

åh, en kul sak, Idag bara sådär fick jag två samtal av två personer jag inte pratat med på väldigt länge. Det var inte väntat men mycket uppskattat. Den ena väldigt nära i Visby, den andra på andra sidan jorden, Aussie. Ibland känns det bara för härligt att man vet att man har vänner som bara finns där när man minst anar det. Såna man kanske inte räknar med jämt men har mycket värme att ge. Sånt gör mig glad i hjärtat.
Och jag borde, som sagt bli, mycket bättre på att höra av mig själv, för jag är uppriktigt sagt väldigt dålig på det.

Nu blir det fan sova. speedad efter jobbet. kom hem sent. Upp tidigt imorgon och träna.

Rock´n Roll älsklingar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0