Här kommer Gotlandsbåten, tut, tut, tut

...och har vi tur så går den tur och retur. *sjunger fint*

Igår när jag stod och svettades på crosstrainern så kom först en DG-kompis fram (Anmärkning: DG-kompis är lika med kollega från Destination Gotland). Hon ställde sig också på en crosstrainer, så stod vi där och svettades tillsammans, efter ett par minuter ser vi en tredje kollega från samma jobb, samma pass komma invandrande och ställde sig brevid mig på min andra sida på en crosstrainer. Där stod vi alltså, tre sommarkollegor från samma arbetsplats, samma pass och samma arbetsuppgift och svettades tillsammans och skrattade lite över att vi alla tre valt samma gym, samma tid att gå dit.
När blickarna for över lokalen ser jag även att Robin är där, alltså en fjärde DG-kollega, samma arbetsplat, samma pass men från en annan position på båten. Jag skrattade lite åt det hela. Komsiskt. Lite kul.

4 personer från samma sommarjobb, samma pass på samma gym i Visby. Man skulle kunna tro att vi planerat det hela men det hade vi inte. Lite kul ändå med tanke på hur många gym den har stan har lyckats etablera.

Jag är så van från Kalmar att man inte känner någon på gymmet, ja mer än underbara Sofia som jag saknar fruktansvärt mycket. Finns inte bättre gymkompis än Sofia. Vi höll motivationen på topp tillsammans. Skulle behöva en sån träningskompis igen, eller mer konstanterat: Jag behöver Sofia!

Nu blir det dusch.
Måste ur pyjamasen och sätta lite fart på motorerna. Kaffet fungerade inte något vidare bra idag. Stel i axlarna vilket resulterar i att jag har ont i huvudet. Man kanske inte ska träna axlar samma dag som man dammsuger/moppar hela byggnanden (Syftar på mitt jobb).

Rock´n Roll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0