Legions Of The Black Light

Jag höll på att sätta kaffet i halsen igår kväll. Min käre man satt och muttrade på msn om MusikSverige. Om Hellström, Robyn och våra andra folkkära artister. Det var inte så muntra ord, men jag förstod inte riktigt varför han satt och muttra om det just då. Det visade sig att Grammisgalan hade ägt rum, det visade sig också att som vanligt var det en massa popartister som vann en massa pris för sina skivor. Jag är inte förvånad över Robyns bravader och det är hon värd. Dock måste jag erkänna att jag inte riktigt förstår fenomnet Håkan Hellström men jag väljer att inte kommentera det mer än så för jag har goda vänner som älskar honom över allt annat. Jag är själv trött på att höra negativa åsikter om mina musikval så jag besparar dom detsamma.

Det jag satt kaffet i halsen övet var när han sa lite mer muntert (Red:anmärkning: Med en glad gubbe efter en mening) att Watain hade vunnit pris för bästa hårdrock. Vanligtvis vad jag kan minnas är det oftast väldigt kommersiela hårdrocksband som vinner det priset. De banden som kanske spelas iallafall lite ibland på radion, och kanske spelar på de mer blandade festivalerna osv. Som exempelvis Mustasch. Inget ont mot Mustasch, jag gillar dom. De är grymma. Jag tror ni förstår vad jag menar.
Jag har tänkt på det här några ggr under dagen och jag kan inte för min värld få Watain att tillhöra de mer kommersiela banden. De flesta av mina vänner (utanför hårdrocksarenen) vet inte vilka de är. Jag visste i förhand att de var nominerade och tyckte nog att de var självklara vinnare i MINA ÖGON, men här måste jag erkänna att jag kanske blev lite trångsynt när jag kastade bort tanken på att de faktiskt kunde vinna. Så gick de och vann. Det gjorde mig väldigt glad.

Därför får ni här njuta av lite härlig blackmetal så här en tisdagskväll i Januari månad. Jag måste erkänna att jag inte alls gillade watain när jag såg dom för första gången på Wacken. Dock har jag ändrat uppfattning. De är inte det bästa blackmetalbandet men de är klart bra. De spelar ett par riktigt goa bitar som min vän Henke skulla ha sagt.



Har förövrigt, ni som funderar på hur det går med min uppsats, skummat delar av regeringsformen!

Annars har jag idag jobbat 4 timmar, fått iväg alla systers traderapaket, ätit tre kardemummabullar, druckit 3 koppar kaffe, försökt fått min trådlösa bredband att fungera, sålt min synth som stod och skräpade hemma hos pappa och tjänat ännu lite mer pengar till nya kameran. Sakta men säkert går det framåt. Ska även tvätta alla moppar och trasor från jobbet ikväll. Så ska ännu jobba lite till.

Nästa ut att säljas är mina hästprylar, jag börjar ge upp hoppet jag hade när jag 18 år om att köpa häst om 10 år. Det kommer inte inträffa, snart gått 9 år och jag ser inte ens skymten av ett hus på landet inom de kommande 6 åren. kanske mera när jag är 45. Så lika bra att göra sig av med prylarna! Någon som vill ha en sadel? Annars har jag också en säng som står och skräpar hemma!

Nu ska jag försöka slita mig ifrån de fina pinup och retro-sidorna jag fastnat på pga av Evelina.

Rock´n Roll

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Man får skriva att Hellström är skit..Han kan inte sjunga:( Puss

2011-01-26 @ 00:00:58
Postat av: Henke

Men du, "fina bitar" ska det vara, eller det allra senste är "fräcka bitar" :-)

2011-02-02 @ 17:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0