Dead End



Jag var i Stockholm förra helgen, långhelg. Fick åka förarhytt, längst bak då, bara åka med, på ett tunnelbanetåg. Det var lite roligt. Fick snabbkurs i vad alla knappar gör. Här kommer en bild från den resan.

Annars blev det en intensiv helg. Middag med Frode och Jeanette, riktigt mysigt var det hemma hos dom. Jeanette har inte långt kvar tills den lille ska komma ut nu. Frode är förövrigt en kompis till Micke från Dalarna som också är bosatt i Sthlm.
Fredagen tillbringades först tillsammans med Joel, sen träffade jag upp Micke för några öl på Kellys där vi väntade in Lager-Fredrik. Blev många öl och en massa skratt, sen begav vi oss till Debaser för att kolla in det gotländska bandet Pascal, för alla popsnören så kolla in dom på spotify. Lite konstigt att gå på en popspelning när man mest går på hårdrock/metal-spelningar. Folket är inte så röjiga och det värsta av allt: DET ÄR ALLTID KÖ PÅ TJEJTOALETTEN.
Det bästa är att gå på blackmetal-spelningar. Då är det oftast helt folktomt på tjejtoaletten, man behöver aldrig stå och köa helt hopplöst kissnödig, utan man kan alltid gå i sista sekund om man inte vill missa något. hehe.
Låt mig avsluta med att säga att jag går nog inte på en popspelning igen, men det var kul att se lite gotländska talanger i huvudstaden tillsammans med fina människor.
Micke bad tjejen på Mac-äckel-resturangen om alla pommes hon hade, hon fnittrade lite nervös när han inte heller visste vilken hamburgare han ville ha. Tur för den där Micke att han har en flickvän som styr upp hans beställning. Tjejen fnittrade åter lite nervöst när han kom tillbaka innan vi skulle gå mot tunnelbanan och slängde upp sina sista småpengar och bad om pommes för så mycket han hade. Han är så charmig efter några (läs: MÅNGA) öl.
lördagen spenderades i soffan med en hel del film. Jag kan inte ens komma ihåg alla filmer vi såg den dagen/kvällen. Här kommer ett urval av allt vi såg

Låt den rätte kommma in
Wall-E
Monsters
Bröderna Carlsson
Red
Despicable Me
Antichrist
Idiocracy

Ägnade söndagen på ett fik i Sthlm tillsammans med Micke och Anna, innan min båtbuss skulle ta mig till Nynäshamn och den där båtresan som man tycker är så fruktansvärt rolig.

Veckan som gått har jag hunnit med att jobba halvtid. 3 styrketräningspass 1 konditionspass samt en hel del annat som har med de där vanliga vardagsakerna att göra samt fått klart för mig att jag får behålla min handledare. Så nu har jag egentligen inga ursäkter att inte försöka sätta igång med det igen.

Denna helg har hitils ägnats åt några öl och lite godis igår och några avsnitt av Rederiet, samt uträkning av hur mycket pengar som saknas till mitt kameraköp, en hel del inläsande om vilket objektiv jag ska satsa på att köpa.
Idag är jag hos pappa på landet och min kusin med familj kommer hit på middag ikväll, Syss håller på med maten och jag ska gå och hjälpa till tror jag.

Imorgon förväntar jag mig en fika med Fredrik samt en långpromenad.

Lite på irritationshumör, så jag ska nog eg hålla mig liiiiite borta från att prata med allt för många.

Rock´n roll people

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0