The Kinda Shit You Get On Your Tv

Jag undrade lite vad ni gjorde på gymmet idag. ja, ni två unga tonårstjejer som inte gjorde något alls av det man ska göra på ett gym. Ja ni vet det där som kallas för att träna, svettas, lyfta skrot, svettas mera, ja ni fattar.

men jag måste ändå säga att om det var att spegla er ni var ute efter så lyckades ni i världsklass. Det finns gott om speglar att titta på sig själv i från olika vinklar, så grattis. Ni hade vunnit guld, silver och brons.

Jag har nog aldrig sett någon stå och titta på sig själv så mycket förut. Ni vet man vänder ryggen till spegeln, tittar över axlen och kollar om rumpan är snygg. Japp den sitter där den sitter, den har inte flyttat på sig sen sist ni kollade för 2 sekunder sen. Inte kommer de flytta sig heller under den timmen ni var där och under de femtioelva gångarna ni gjorde samma poose.
Annars är det också rätt intressant att se två tonårstjejer, med smala fågelben och taniga flickkroppar dra i tröjorna så de ska sitta tjatare och kolla hur magen ser ut, dra upp tröjan och diskutera hur de skulle träna bort det där obefintliga fettet som de kallar fett.

Gå och dra lite i något några gånger, högst två reps, sen resa sig upp och spegla sig, kolla in rumpan (ja den sitter fortfarande där), titta om man fortfarande kan böja sig fram, puta lite med läpparna till spegeln, gå till nästa maskin, stå och hänga lite, gör två reps, häng lite till vid maskinen för att sedan gå därifrån och spegla sig.

Ni är säkert två riktigt bra söta tjejer egentligen men att stå och kolla in sin egen rumpa och om allt annat sitter där det ska, det hör lite hemma i ett omklädningsrum på HM, inte ett gym.

Ja, jag vet, jag är medveten om att de är tonårstjejer, men jag är så otroligt tacksam att jag inte är tonåring idag.
Vilket helvete. Jag är glad att jag har ett bra självförtroende och skiter fullständigt i ideal och hur man bör se ut.
Det finns inget hur man "bör" se ut. Det finns lika många kroppsformar som de finns människor, allt annat är bullshit eller redigerat i photoshop.

Det finns inga miraklekrämer mot ålderdom, inte heller några lyft som ska få er äldre att se yngre ut. De flesta som använder sig av plastikoperationer för att se yngre ut har en förmåga att få sig själva att se äldre ut.

och nu unga som svälter er för att se ut som catwalkmodeller. Ni blir inget bättre i er sjävla för att ni inte äter och trånar efter att få vara som "de". Ni blir inte mer omtyckta, ni blir bara ännu en maskinhamster i hjulet. Utan personlighet, utan eget tycke, egen smak och ett eget du.

Sluta läs skittidningar, sluta läs skitbloggar. Inse att världen är inte som ni tror att den är.

Det finns inga perfekta människor. Vad som existerar är kokain el heroin (för smala catwalkmodeller), svält, photoshop och redigering, operationer och dylikt, dåliga självförtroende eller illa pysiskt präglade människor.

Vill bara tillägga att det är inget fel att träna, hålla sig stark och frisk, äta sunt och motionera. Det är bra för välmåendet men det måste vara på egna villkor, efter eget behov, egna mål och efter eget behag.
Inget fel att ha förebilder heller för den delen, bara förebilderna har någon verklighetsbaserad sanning vad som stämmer och vad som är påhitt och fejk.

Tack för mig.

Nu ska jag plugga, sen blir det jobb för att senare ikväll däcka i min säng. Fullt ös medvetlös.

Rock´n rolll

Kommentarer
Postat av: syss

utan personlighet och egen smak? thanks a lot syss!

2011-02-09 @ 12:56:00
URL: http://frombeijingtonewyork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0