Tävling i Kakelförstöring

Jag hör knappt vad jag tänker här, för pappa och syster har startat en tävling om vem som kan knacka bort kaklet över kökinredningen fortast. De står med varsin hammare och mejsel och bankar så mina öron dundrar, jag som ändå är halvdöv på ena örat.

Det första min syster sa till mig imorse var: Ska vi hitta kökssoffan och renovera den.
Jag: Va? Jag var helt förstörd av förkylningen, kände mig överkörd av ett X2000-tåg. Tog 3 koppar kaffe innan jag började känna mig som en fungerande människa.
Tur för mig var att mommo har sålt den. Så jag slapp. Lite synd at

Jag sitter på golvet hemma hos pappa och försöker hitta ett billigt alternativ och framkalla en av mina bilder till en stor poster som jag, syss och Micke ska ge honom i födelsedagspresent nästa vecka.
Ja, han vet om vad han ska få, för vi ville vara helt säkra på att han gillade iden innan vi la ut en massa pengar och tid på att förstora en bild.

Alltså denna.



Hans egna djur på hans egna ägor. Man kan tillomed se hans hustak till vänster på bilden om den svarta kvigan. Passar bra inramad i ett lantkök hos en ko-tokig bonde. hehe.

Vi hade tänkt göra den som fototapet först men sen kom pappa på att om man skulle vilja måla om senare så skulle det vara bättre att ha den som tavla, så nu blir det en tavla av det hela.

However,

Syster har redan fått ett utbrott över att pappa är lite bättre än henne. hehe. man kanske inte ska jämföra sin styrka med en heltidskroppsabetande man som gjort det hela sitt 50-åriga liv, när man själv varit sjukskriven senaste halvåret för anorexia. hehe. intressant att titta på iaf, och här kommer bildbevis. Jag fick uppgiften att ta förebilder, och undertiden-bilder.

Jag kan säga att det svärs en hel del i köket också, och det är inte jag för en gångs skull.



Taket är det enda som ska vara som det är, för det har de målat vitt tidigare, det var förut någon hemsk träfärg.




På väggen bakom stolen ska tavlan sitta btw. Tanken är nog att de ska vara panelvägg upp till fönsterhöjd för att det är smidigt att ha när man har hund, lätt att göra rent osv.



Jag gillar de söta små blommorna men nu ska de bort. Gör lite ont i hjärtat när man förstör saker som är hela och fina.




Kommentarer
Postat av: Suzanne

Kommer ihåg när vi satte upp kaklet :))

2011-02-07 @ 16:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0