Still got the blues for you - RIP Gary Moore



En av de absolut bästa upplevelserna på förra årets Sweden Rock Festival var Gary Moore.
Jag var överlycklig över att jag fick chansen att se honom, och det var en musikupplevelse utav dess like. En av mina bästa musikupplevelser. Det var stort!

Vi stod där helt lyriska och jag ringde tillomed min föredetta sambo från en lång tid tillbaka för att Gary More är en av hans stora idoler, samt den killen som introducerade mig för Gary´s musik.

Och när jag var placerad en termin i Belfast tyckte jag att det var riktigt häftigt att jag gick på samma gator som Gary Moore vandrat på tidigare. Gary Moore är från Belfast, Northern Ireland.

Och idag när syss slår på texttv så är den första nyheten som möter oss att  Gary avlidit. Och det är med ett lite tungt hjärta och sorg som denna söndagskväll lider mot sitt slut.

Rest In Peace Gary Moore - Tack för all underbar musik som du gett oss, och tack för SRF 2010!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0