Min min är hopplös på att hålla överaskningar hemliga

Ni ska nu få ta del utav en konversation jag haft på msn ikväll, mellan mig och min pojkvän.
Den handlar kort om att min pojkvän är den absolut sämsta på att hålla överraskningar, presenter mm för sig själv tills det är dags att faktiskt presentera dom så det blir en överraskning, eller tills det är dags att ge presenten så den som får presenten inte vet vad det är i paketet när denna öppnar det.

Han delar detta med min mommo (Läs: Mammas mormor 95 år). Hon berättar gärna 6 månader innan julafton, födelsedagar och liknande vad hon köpt, för denna tant är ute i god tid.
När min syster tog studenten ville hon så gärna berätta för min syster vad hon skulle få, men när min syster inte ville höra det hela utan ville ha det som en överraskning på självaste studentdagen. Mommo muttrade då några minuter för sig själv, lite sådär som att hur skulle hon nu ta sig undan med att få berätta det hela. Hon lyser sedan upp som en sol och säger lite muntert: Du ska iallafall få en sån som Jessica fick!
Och därmed visste min syster att hon skulle få en stekpanna i studentpresent! Och mommo hade fått säga det hon ville säga utan att egentligen säga vad det var!

Min pojkvän är precis likadan. Han går nästan sönder om han inte får säga att han iaf har en överraskning, eller att han kommit på den perfekta presenten. Han kan verkligen inte bara låta något vara en överraskning till den verkligen inträffar, utan han måste säga den så fort han vet om att den nog kanske kommer inträffa.
Lite gulligt sådär, men nu går jag och väntar med spänning på vad denna överaskning kommer vara och förstorar upp det hela, så på lördag när han kommer hit så kommer jag tro att jag kommer få en livs levande ponny.  Så Micke, bara så du vet, nu förväntar jag mig en ponny!

Micke axelsson säger
ja kanske är det som är felet
ska prova dricka vatten
ååååååhhhhhhh
jag kan inte hålla mig

Jessica Hansson säger
va?

Micke axelsson säger
nä jag säger inget du får se

Jessica Hansson säger
nää, vaddå?
vad har du gjort
nu blir jag nyfiken
du kan ju itne säga så

Micke axelsson säger
har inte gjort nått
jag kanske har en överaskning åt dig
men nu har jag ju avslöjat det 

Jessica Hansson säger
ööh. va?
jag fattar inte ett skit
haha
jag vet att du inte kan hålla något hemligt mer än 1 min

Micke axelsson säger
att jag kanske har fixat en överaskning åt dig
jo jag har hållit det hemligt hela dagen ju

Jessica Hansson säger
haha
oj en hel dag  
du borde få pris  
nästan bättre än mommo

Micke axelsson säger
hahah
men jag har inte avslöjat va det där

Jessica Hansson säger
nej det kommer inom kort

Micke axelsson säger
hahah nja åtminstone en vecka

Jessica Hansson säger
älskling, du kan ju inte säga a, och inte b
antingen säger man allt eller inget
haha

Micke axelsson säger
hahah jo nu kan jag
nyfiken?

Jessica Hansson
säger
jaaaa. sluta plåga mig

vad tror ni det är han döljer?
Jag tror han har tatuerat sig i smyg utan att säga något!

Rock´n Roll och godernatter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0