Get busy living

Jag fick en sådan bra överaskning idag på jobbet.
trött och energilös, halvvägs in i passet, alla andra hade lämnat byggnaden för någon timme sen och det var bara jag kvar, med alla lampor tända för jag är mörkrädd. haha.

Jag hade de externa hyresgästerna kvar att städa för, och ett par av dom är bara där periodvis och de åkte i fredags så skulle städa iordning deras kontor så det är fint när det kommer tillbaka sen.
Så när jag går in i ena rummer så ligger det en lapp där som det står Jessica på, och inlindad i lappen så ligger det en Dubbeldaim. Så står det så fint att det är lite uppmuntran för städningen.

Jag som sällan tar rast när jag jobbar kväll, satte mig ner på en stol, helt energilös var jag, tror inte jag återhämtat mig från förkylningen riktigt, åt min daim och pratade med min man några minuter innan jag tog tag i sista timmen och moppade färdigt mina golv.

Otroligt hur en sån liten gest kan muntra upp någon så mycket, jag sken upp som en liten sol och det var den absolut bästa choklad jag ätit på väldigt länge. Det var det absolut bästa på hela dagen, och då har ändå min dag varit bra. Sovis till åtta, städa hos mamma, plugga några timmar, promenad till jobbet, jobba några timmar, äta choklad (kändes lyx), jobba lite till, promenad hem, te i soffan med 2 tredjedelar av familjen, nu i pyjamas i säng. Lyssnat på peppmusik, väldigt mycket Airbourne.

Ta hand om er älsklingar

Rock´n roll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0