För ung för att köpa folköl på ICA

Tydligen är jag för ung för att hör och häpna.

Köpa folköl på ICA.

Nu ger jag upp.

Att jag får visa leg på bolaget, ja det kan jag köpa, men på folköl är det 18 å på och ser man yngre ut än 25 ska man visa leg.

Jag fyller 27 om några månader. 27 år och jag måste visa leg på att få köpa folköl på ICA. Jag är helt övertygad om att jag kommer få visa leg överallt tills jag fyller 30 år om inget förhastat händer och jag åldras 10 år på 3 år.

Det är inte heller enstaka händelser, det här om att jag måste visa leg. Jag får göra det i 98 % av allt jag gör som på något sätt är åldersbaserat. Alkohol, krogar mm. De övriga 2 handlar säkert om slarv.

Senast jag var på Kellys i Sthlm frågade vakten mig dörren hur gammal jag var. 26 svarade jag. Han tittade lite på mig men verkade tro mig och jag slapp ta upp legget.

Jag borde inte klaga, eller hur? I dagens samhälle vill alla se så unga och fräscha ut som möjligt hela tiden. Jag borde vara stolt över att de tror att Syss är den äldre av oss, och jag den yngre.

Jag har faktiskt åldertecken i pannen. Fast det är tydligen bara jag som ser.

I övrigt:

1. Kvinnan på ICA gör ett bra jobb som kollar leg, det ska man göra när man är osäker. Jag gör det också.
2. Jag behöver inte köpa några antirynk-hudkrämer än, vilket betyder ett billigare liv för mig. Im pleased.


Nu ska jag fortsätta fira pappas födelsedag för det är faktiskt så att lilla pappsen fyller år idag! Han får nog ett eget inlägg lite senare.


Btw, så blev jag så förvånad när hon bad om leg att jag inte riktigt förstod vad hon menade, inte hade jag någon plånbok med mig heller så jag nickade på syss och sa till henne i kassan: Hon betalar, hon får visa leg. Jag har inget på mig! Haha


Rock´n Roll

Kommentarer
Postat av: Suzanne

Inte illa:) Men generna kommer från mommo,ingen som tror att hon är 95.

Kram

2011-02-12 @ 07:33:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0