Tekniska skitsaker

Jag börjar bli ordentligt trött på tekniska saker. Fruktansvärt trött.

Det hela började med att mina hörlurar la av. Vilket kanske var rätt så väntat, man brukar få byta lite då och då.
Köpte nya, bestämde för att ge skullcandy en ny chans, tänkte att jag hade haft otur. Mamma hade köpt ett par hyfsat billiga som verkade bra ljud i och fungerade bra.
Köpte, gick några veckor, ena snäckan av la. Hade lyckats slänga kvittot. Super klantigt. Jag som sparar på allt. Har en hel låda full med bara kvitton. Dock inte det jag behövde. Jag fick av den snälle herrn i kassan byta ändå. Lite cred till killen i återköpsbåset på elgiganten i Visby.
Igår la det nya paret av på löpbandet. Eller ena snäckan började glappa i ljudet när jag var mitt uppe i mitt veckliga 5km joggingpass. (blev förövrigt hela 7 km, och med lite uppjogg och nerjogg 50 min *stolt*)
Så åter till Elgiganten, samma kille. Jag fick ett par nya. 3 paret. Får se hur länge de håller då. jag har inga som helst förväntningar!

Kommer hem, inser att min display på mp3an är död och jag tänker "Faaaaaaan". Den har varit lite krasslig senaste månaderna men alltid alltid har den lyckats överleva. Tänkte what the, och börjar leta lite mp3or på nätet. Har fått bra tips av Sofia om att Philips is the shit. Så det lutar åt en sån, hittade en som skulle finnas på Expert här i stan, tänkte beställa ändå men tänkte dra dit och se på den. De hade den inte. Får beställa den utan en grundlig inspektion.
Satte av vana i mp3an i bilen när jag skulle köra till jobbet och inser att min mp3 lever. det är bara displayen som inte lyser.
Helt sinnessjukt. Så jag har lyckats lyssna på den på jobbet idag trots attjag inte kan se vad jag gör.
Har haft den några år så det sitter väl i fingrarna hur man ska knäppa för att bläddra bland musiken, den är rätt så krånlig. Lite roligt är det. Ska iaf satsa på att köpa en ny. Tänkte att man kan ha den gamla alltid i bilen. Den fungerar ju, i bilen använder man ju den vanliga displayen som finns som display. Toppen!

Nu ska jag bara ha ekonomi att köpa en ny mp3a, nya glasögon, behöver nya träningskläder (alla mina är råtthål i), behöver nya strumpor (de jag köpte i helgen insåg jag lite för sent att jag tagit fel storlek, sen när blev jag en 40 i strumpor?). Mitt proteinpulver börjar ta slut, skulle nog behöva bunkra upp med lite vitaminer osv.

Jag ser min kamera försvinna än en gång bakom en krök.

Nu sitter jag och har lite ont i kroppen efter en massa dammsugning och moppning från jobbet. Körde ett rätt så hårt spinningpass trots att lunchpassen bara är ca:30 min ren kondition. Men vem blir inte pepp av Metallica?

Snart helg igen. Äntligen. Micke kommer, teater blir det, kanske ett träningspass, kanske mys? film? jag ser fram emot min ätardag på lördag!

Rock´n Roll

Såhär ser nog det kommande köpet ut!


bilden lånades från: http://www.chipchick.com/2009/08/philips-gogear.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0