fortfarande sjuk och grinig

Jag är fortfarande sjuk. Helt igentäppad är jag. Ont i halsen, svårt att andas, fruktansvärt ont i sidorna av halsen och nacken.
febern verkar iaf vara borta nu och kroppsontet har lagt sig. Yeah för att vara sjuk på de allra första fina dagarna sen förra sommaren. Im so happy.
Jag klarade av STHLM med nöd och näppe, var hög på piller hela tiden och när alla andra hade mysigt lördagsmys låg jag och snarka i soffan precis hela kvällen. Helt slut efter bara en halvdag på stan + middag. Sov halva söndagen, vilade bort resten, tog mig hem igårförmiddag och åkte direkt till jobbet. Fortfarande helt färdig.

Med fullspäckat schema har jag fått sålla bort saker som extra-långa arbetsdagar denna vecka för att hinna med allt till att göra det absolut viktigaste och göra lite till, men inte mer.
Ligger och vilar i soffan, inväntar mina timmar på jobbet som igår var ett rent helvete. Eftersom jag är på fötter hela tiden och jag är så igentäppt och svårt att andas, blir jag helt slut efter typ ingen ansträngning alls.
Måste tvätta för jobbet ikväll också, samt mina jobbkläder jag ska ha i påskveckan OCH mina egna kläder.

Ute skinner solen och allt jag vill är egentligen att gå långpromenad men nä. Det kan jag ju fetglömma.
Sjuk innebär också ingen aptit så jag tvingar i mig iaf lite varje dag. energi behövs, efterfrågas. vill has.

Jag räknar med att vilan jag gett mig idag ska göra att jag orkar mig igenom det.

Köpte btw en riktigt bra bok som äntligen kommit ut i pocket. Jag älskar pocketböcker. De är bra, de får man ner i alla handväskor, påsar, kassar osv. Me like.



Gå och köp.

Nu ska jag ladda lite till innan jag måste byta om och jobba.

rock´n roll.

Kommentarer
Postat av: syss

De suger och vara sjuk syss, de är synd om oss. Hoppas mamma köper extra stora påskägg och tar hand om oss! puss

2011-04-21 @ 11:26:09
Postat av: Denise

Saknar dig! MASSOR!

2011-05-01 @ 17:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0