Final Depravity



I söndags när man inte var allt för pepp så gick vi på en trashmetal-spelning. Vi var trötta men så gick vi iallafall. Huvudbandet var Onslaught, förutom att ljudet var lite för högt för mina övertrötta öron efter en intensiv helg med utgång på Medis fredagkväll, utgång Gamla Stan lördagkväll, så var det bra.
Dock så fastna jag lite för ett av de banden som spelade innan. Final Depravity. Ett gäng unga (de såg unga ut, men så tror alla att jag bara är 20 också så jag kan ha fel) killar som jag tror har en lysande karriär om de fortsätter spela.

Nu kanske det inte finns så stora pengar att tjäna inom trashmetal om man inte heter Metallica och är ett band av kommersiellt slag. Ja bli arga och upprörda men Metallica är ett kommersiellt band.
Men sen handlar inte allt om pengar, de bästa banden enligt min mening ligger långt utanför min bekantskapskrets ordlista, vilket inte gör mig något. Jag fullkomligt älskar att vara på metalspelningar, det är det enda stället jag aldrig har behövt köa i 10-15 min för att gå på toa. Sen är ju musiken (oftast) för underbar.

Ja det var kanske inte bästa klippet, ett medley av något slag men det fanns inget annat på youtube. Tips är att de finns på spotify, iallafall för oss som betalar för det!

Nu blir det sova. Imorgon är det rygg/biceps, eventuell morgonpromenad samt jobb och en efterlängad fika som gäller. '

rock´n roll (is here to stay)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0