Dirty Old Town

En helg i Sthlms tecken. lite ledsen att jag inte tog bilder från fredagskvällen samt att jag kollade resultaten på mina tagna bilder, de få jag tog. En felinställning jag upptäckte när jag la in korten i datorn har gjort att de blev lite oskärpta. Inte så proffsigt gjort. Dock så lägger jag upp bilderna på några av mina fina just för att det blev en toppenhelg. Trots att det var superkallt.

Micke skulle på fest med jobbet på fredagkvällen, så jag mötte upp söta Joel när jag kom upp till storstaden. Vi tog en promenad till Gamla Stan och gick till ett irländskt ställe som påminde en del massa om ett ställe vi brukade gå till i Belfast. De hade tillomed Bulmers (för er Elms-tjejer). Så dit ska vi gå om vi träffas i storstaden. Jag var dum nog att glömma helt bort kameran så det blev inga bilder, annars hade ni (Elms-flickor) kännt igen er hemma tror jag.
Eftersom jag glömde kameran så får ni en gammal bild istället från första gången jag träffade Joel. På Das Båt-kryssen för flera år sedan.
Fråga mig inte varför jag har mössa på mig, men jag tog inte av mig den på hela kryssningen.



Det blev några öl tillsammans med underbara Evelina och Fredrik på lördagseftermiddagen. Sån lustigt sammanträffande att vi var i sthlm samtidigt alla tre. Micke var förståss med också! Dock nog måttligt imponerad av vårat snack. Man blir eeeh, lite speciell när man jobbar på båten.
Eftersom vi sov nästan hela lördagen hann vi med ölen med mina fina, samt en middag på tu man hand i Gamla Stan, för att sedan träffa upp Syss och hennes följe och socalisera oss några timmar innan vi åkte hem och däckade hos Micke där han är inhysad på en kompis soffa.





På söndagen strosa vi runt i centrum och letade vinterskor men jag hittade jag inga jag ville spendera pengar på. Vi tog en fika med sötaste Syster, Emma och Sebastian. Sebastian träffade vi första gången på Wacken för 2 år sedan och han var nu och hälsade på Syss i Sthlm. Emma är systers gamla klasskompis, reskompis från jorden-runt-resan. Mysig tjej.


Lite suddig muffinsbild. Jordgubbscheesecake! Min lunch!


Syster och Emma äter vettig lunch! Syss har dagen innan påbörjat sin underarm hos Roger på Swahili Bob.


Micke och Sebastian är som män är, koncentrerade på sin mat när det står mat på Mat&Sov-klockan!


Jag och Micke. Den enda bilden som blev något hyggerlig och inte Micke rör sig allt för mycket så det blir oskärpa, synd bara att det är den bilden jag ser ut som en pundare under ögonen. Vi är så dåliga på att matcha varandra på bild. Hehe.
Jag har iaf inte någon ful mössa på mig!

Jag tror jag drog runt de andra i alla skoaffärer som finns runt centralen, drottninggatan, Nk och Gallerian. Jag hittade inget jag ville ha. Jag måste verkligen ha ett par vinterskor, mer än mina stora snöskor som jag kallar dom. De är så varma att om man använder dom när man bara ska ta sig från punkt A till B, och vara inomhus där skor krävs så svettas man floder. Måste ha ett mellanting.

Jag lyckades tappa bort mitt tredje par LIKADANA vantar redan på fredagskvällen på Wirströms. Nu ger jag upp. Det är inte meningen att jag ska ha de där fina prickiga tumvantarna. Köpte mitt första par vintern innan jag åkte till Island. De förla jag senare på en buss till Rejkavijk. Köpte ett nytt par vintern efter, när jag upptäckte till min förtjusning att de såldes igen. Tappade senare ena vanten en av de fösta kalla dagarna i Kalmar vintern efter.
Köpte ett par nya, våga inte använda dom. Så tänkte jag inviga dom nu, stockholmsresan. Jag fick iallafall bära dom kanske allt som allt i 1 h.
Så nu blir det inga fler par prickiga fina vantar från Åhlens, jag ger upp. 300 kr har jag lagt ner på 3 par vantar vilka jag allihopa har tappat, förlagt eller slarvat bort.
Jag gick till Indiska och köpte ett par riktigt varma och stora tumvantar, spräckliga i rött. Jag älskar dom redan, Jag hoppas jag får behålla dom längre än till nästa helg.

Nu får det vara nog.

Rock´n Roll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0