Fade to black

Jag börjar smälta inför barn. Jag gillar inte det här. Jag ska vara stor och ond. Inte falla för de snoriga små glinen.
Siv har sina barnbarn här i helgen. De är rätt små. typ 4-5 år. Något sånt. Jag har svårt för åldrar men de är små iaf. Den ena kanske är lite äldre.
De sitter på balkongen tillsammans med Siv och lägger memory och jag går ut för att se hur det går och vi börjar prata om jag och Filip har några bra barnfilmer och jag säger att jag inte har så många här i Kalmar, att min filmsamling är på Gotland men att jag har Asterix-filmerna samt UPP. Den äldsta påpekar då att han redan sett både Asterix och UPP, medan den yngsta säger lite kaxigt att han också sett UPP men inte NER. Vart får barn allt ifrån?

Jag börjar då fundera på vad en eventull film med titeln NER skulle handla om. Säkert nån hjälte som ska ner och övervinna helvetet och satan. Kanske inte en barnfilm i sig men Disney har en förmåga att göra filmer om goda människor som övervinner ondska, så varför inte. Kanske något likt Alice i Underlandet, en liten pojke/flicka ramlar ner i ett hål och hamnar i helvetet och ska rädda de stackars människorna som blivit fast där nere mot sin vilja och förgöra satan och höja gud till skyarna. Good vs Evil.
Jag får också en helt annan film i huvudet men det är lite för barnförbjudet, och kanske också då lite bloggförbjuden. För som vi alla vet är det INTE OKEJ av samhället i det hela stora att kvinnor tänker, ser eller tänder på människor som har sexuellt umgänge på film. Så vi lämnar det för annars gör jag säkert någon stackars liten radikal feminist upprörd.

Har ett annat inlägg på G också, Det kommer sen.
Ikväll blir det gos med tjejerna i klassen verkar det som. Tycker det ska bli mysigt som fan. JAg borde kasta mig i duschen efter min långa promenad runt hela Kalmar Industriområde. Det var en skön promenad. Jag orkade inte upp imorse till gymmet, är för trött. Så tog igen det med en superlång promenad. Blir ett spinningpass på söndag med.


Rock´n ROll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0