Some things just gonna come back and bite the ass

http://www.dn.se/nyheter/varlden/ensamhet-vantar-kinesiska-man-1.1024769 <--- Ännu en artikel jag vill att ni ska läsa. Den handlar om Kina och en av effekterna av deras en-barns politik som vi kommer kunna se framträda om några år.

kort: Att tillåta familjer att bara ha ett barn gör att speciellt fattiga familjer som är beroende av bli försörjda av sina barn i framtiden, aborterar bort flickebarn eller lämnar iväg dom för att dö. Detta är självklart fruktansvärt men man måste också försöka förstå vilken situation man tvingar de fattiga människorna i Kina brottas med.
Effekterna är inte enbart att familjer aborterar bort eller lämnar bort flickor utan att det föds också mer pojkar i landet vilket i småning tid kommer innebära att om några år när de är mogna att skaffa egna familjer kommer det vara brist på kvinnor i landet.

Dock så får Kina som de vill. det föds redan färre barn och med färre kvinnor i landet om några år kommer också barnafödandet att minska drastiskt. Dock icke så moraliskt riktigt! Fast Kina är inte något land som tar någon som helst hänsyn till några mänskliga rättigheter och varför skulle de då bry sig om kvinnans rätt i samhället?

Ironiskt nog kanske det kommer bli så att kvinnor kan tänka sig kanske få vara med om månggifte? Det hade ju varit alldeles förträffligt roligt. 1 kvinna med sitt lilla harem! Kvinnan kommer kanske på det sättet att kunna utöva mer makt än vad hon kunnat tidigare. Man kan ju alltid hoppas, annars skickar vi Gudrun på henne! Tydligen så har feminister bättre sex, Hon hade en sån tröja på sig, Kaxigt men riktigt roligt.  Jaag vet inte det jag. Tycker ordet feminist är ett litet föråldrat uttryck i Sverige. jag tycker att vi har kommit så pass långt att vi ska kunna säga att vi är humanister! Allas lika rätt i samhället, vare sig kön, läggning, ursprung, handikapp osv.
Jag vill nog ha en tröja på där det står att Humanisterna har bäst sex.

Nej, nu ska jag faktiskt göra mig lite finare än mjukisbyxor och se till att köra in till Visby och fika med Carro innan jag ska hämta mamsen vid båten! Lite avbrott i plugget!

Imorgon ska jag rida!!! Wish me luck! Har inte suttit på en häst på flera år.

Btw, Jag har övertalat Hanky Spanky att se Hyporiscy med mig och Micke i Mars. Han var inte så svårtövertalad så vi ska förmodligen bila upp till 08-land. Mycket bättre än åka segisbussen.


Rock´n ROll


Kommentarer
Postat av: Henrik

Så jäkla hemskt att det finns föräldrar som lämnar sina sitt barn att dö bara för att det är av fel kön. Man blir ledsen när man tänker på det.



Övertalat mig? Det behövdes väl knappast? haha. Ska bli jäkligt kul i alla fall :-)

2010-01-12 @ 21:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0