Rehab

Jag skriver nu på min sista uppsats på Belfast terminen, de övriga är inlämnade och även om jag inte är så nöjd med resultatet så är de i alla fall klara. halleljua moment I tell ya. Det är Dead on som vår vakt på Elms skulle ha sagt.

Iallafall, min uppsats handlar om kvinnor och politik. Det är den roligaste kursen vi har haft, förmodligen en av det roligaste kurserna att tenta av också. Det känns inte alls jobbigt att skriva denna uppsats, ingen ångest ingenting. Dock så tycker jag att skrivandet tar för lång tid. Det gör jag alltid. JAg vill att allt jag har i huvudet ska finnas på pappert på 5 sek, dock så tar det lite längre tid att skriva en uppsats på 4-5 sidor än så. Tyvärr!!

Jag vet inte om det är uppsatsen eller mitt eget funderande som har kommit fram till att om, jag säger om, för ni som känner mig väl ni vet att jag inte är så överförtjust i barn. Inte min syster heller. Min mammas lösning på detta när vi hade den årliga julfesten på juldagen med pappas sida av släkten var att sätta mig och syss i pannrummet tillsammans med Korven. Korven är inte heller så förtjust i barn. Jag förstår honom, fan också att ha någon liten djuvul som springer och drar en i svansen och öronen och ska föröska klättra upp på en. Nää. fan heller. Dock så fick jag och syster bita ihop och bara ligga läget. Nu säger jag inte att mina kusiners barn är jobbiga, de är tre jättesöta tjejer faktiskt. Dessutom inte speciellt små så man inte vet hur man ska hantera dem. Ge dem en katt eller kanin sen är de överlyckliga. Enkelt.
Tillbaka till ämnet. Jag har kommit på att om jag mot alla odds någon dag för ett slaganfall och börjar älska barn och blir helt tokig på det här med att bli mamma. Jag tror det kallas barnkär. inte vet jag. jag är inte det så mycket. Eller så är det kanske ett knep från min sida, att hålla mig borta från dom så man inte drabbas av barnsjukan. Inte vet jag iaf. Men iaf, tillbaka igen till ämnet. Om detta skulle hända så vill jag adoptera. Tycker det är ett perfekt sätt att få barn på. Dock lite dyrt insåg jag när jag kollade upp hur processen adoption går till. Ja jag har tillomed kollat upp det. Jag var tvungen att ta reda på vad som gällde.

Så nu Micke, nu blir det giftemål i sommar sedan måste vi skriva oss på samma plats och sätta oss i kö så att om vi om några år för för oss att skaffa barn så har vi gjort allt det kan tänkas behövas inom kraven för adoption. Då behöver inte hela processen tar 6 år när vi väl bestämt oss. Är du på?

Hm. nu ska jag sluta filosofera och fortsätta skriva på något helt annat. Min uppsats. Promenad snart med mamma.
Väntar otåligt på csn-papper med som mannen jag prata med i måndags sa skulle kolla i tisdags. Hm. Csn är det roligaste jag vet. (jag har glömt söka pengar till våren)

well.

Rock´n Roll.

Kommentarer
Postat av: syss!

alskar dej syss!

2010-01-20 @ 13:45:20
Postat av: Suzanne

Jadu rätt som det är så kanske man blir mormor ;)

2010-01-25 @ 23:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0