Hey whats going on

http://www.dn.se/opinion/debatt/var-bild-av-muslimerna-ar-praglad-av-skaggiga-man-1.1024270 <---Dilsa Demirbag-Steen skriver en artikel om hur omvärlden uppfattar muslimer och inte kan skilja på Islam och Muslim. Artikeln heter "Vår bild av muslimerna är präglad utav skäggiga män". Intressant artikel som jag tycker att alla ni Islam fientliga människor ska läsa innan ni uttalar er.
Främlingfientlighet är nog det värsta jag vet. Jag kan inte förstå det. Kommer aldrig kunna förstå det.

Igår försökte jag och pappa lösa världsproblemen efter att vi varit med pappas jobb i Klintehamn och sett på Nyårsrevyn som förövrigt var riktigt riktigt riktigt bra. (Jag håller med nu att gotländska är nog som Nord Irländska dialektivs)
Iallafall, nu har jag blivit införstådd hur den svenska köttmarkanden fungerar och det låter helt fruktansvärt. Nu pratar jag inte om djuren utan nu pratar jag om bondens förutsättningar osv.
Jag tycker det är helt sjukt att det är Sverige som har de strängaste djurhållningsreglerna i hela EU men är samtidigt det land som får minst betalt för sitt kött. Visste ni också att ICA är den kedja som styr hela prissättningen? I stort sett. Om inte bonden vill ha för mycket betalat enligt ICA så väljer ICA ett annat kött ist, och då menar jag ett kött från ett annat land som säljs billigt till Sverige för att det är köttet de har överkonsumerat och inte kan bli av med i sitt eget land.
Vi pratade om detta under kursen "Hållbar utveckling" också med Barry och det är på likande sätt i Storbritanien om jag förstått det hela rätt.
Jag tycker detta är helt fel och sedan tycker jag att konsumenterna är alldeles för jävla naiva i deras konsumption.
Jag förstår inte varför folk tjatar om att mat är dyrt. samtidigt som det gnälls om att bönderna får för mycket EU-bidrag så vill inte betala vad det kostar med mat för då får ni inga pengar över till att "ha kul" för.  Är konsumenterna medvetna om att det är vi som skapar den förutsättningen för bönder att de inte tjänar ett öre på sin produktion?
Skulle priset höjas på matvaror som kött, mjölk, mjöl osv så det gav bonden en chans att faktiskt få vinst på det de säljer så tror jag att EU-bidragen skulle kunna minskas.
Köp svenskt, närproducerat och ekologiskt. Ge fan i att det kostar lite extra. Det är värt det i det stora hela! Du kan med gott samvete säga att du stöjder de svenska bönderna och ser till att den mest hårdarbetande i hela världen faktiskt får lön för mödan han lägger ner på att föda sin befolkning samt att du kan säga att du stöjder miljöarbetet mot en renare natur.

Fråga dig alltid när något är billigt vem som har blivit lurad på vägen!!! Saker är billiga av en anledning.
Bli en medveten konsumerare!

Nu ska jag skriva vidare på min tråkuppsats!!

Rock´n Roll

Kommentarer
Postat av: Henrik

Intressant artikel! Den här tycker jag att du ska läsa också:



http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/islamister-vill-ha-varldsmakt_277343.svd



Håller verkligen med dig angående främlingsfientlighet, bara ordet i sig är ju vedervärdigt att ens uttala...

2010-01-10 @ 13:27:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0