Freedom

Nu kommer den nakna sanningen. Jag ska berätta för er hur en helt vanlig tjej ser ut under sin tid i sluttente-tider. (uppsatserna jag skriver i detta nu som är avslutning på Belfast-terminen)

1. Fett hår (man glömmer bort tid och rum när man skriver uppsats, lägg till 3 uppsatser och man glömmer bort att det finns en värld utanför huset och då också att de finns saker som dusch. Mitt hår är nu förmodligen det äckligaste som finns. Dessutom trodde jag att jag skulle ha tid till att färga utväxt och klippa till mitt hår under julen men det är bortprioriterat för saker som verkar mer nödvändiga som tex. mat!)

2. Rummet blir till kaos, damm, svett, tårar och blommorna vissnar.  (Va? finns det saker som tvättkorg, dammtrasa, papperskorg? allt ligger i en enda röra på golvet) P.s dock uppplockat och sorterat nu för jag vaknade upp för en kort sekund i går när jag tog en dag ledigt och insåg hur äcklig jag var.

3. Hårbeväxning. - Mitt armhår har nog aldrig varit så långt, mina ögonbryn aldrig så spretiga. Bläää

4. Man ser ständigt lite suddigt & dimmigt pga av att man glömmer putsa glasögonen.

Igår, dock tog jag en paus från uppsatserna efter att skrivit klart nr 2 av 3, och begav mig tillsammans med min kusin till stallet för att rida. Det var första gången på flera år som jag satte mig på hästryggen men oj vad det kändes bra efter att äntligen efter lite kämpande tog mig upp i alla vinterkläder. Vi red på varsitt Nordsvenskt sto och de var bara för älskvärda. Lugna, stora, breda över rövarna och hade härliga manar och det fanns nog inget som skulle kunna lyfta dom från marken. Jag var i extas hela ridturen och njöt och har nu lovat mig själv att det inte ska dröjja 3 år tills nästa gång. Måste rida, det är så underbart. vackrastaste vintervädert var det också. Perfekt!
Sedan tog jag mig en dusch, tvättade min lortiga uppsatskropp, skrubbade den ren och fixade kroppsbehåring mm och åkte med min mor in till stan som skulle till tandis, under tiden träffade jag Gotlands-Anna och fikade hela eftermiddagen. Mysigt var det. Underbart att fortfarande kunna vara så bra vänner, har kännt henne i 25 1/2 år. alltså hela mitt liv. Sjukt.
Sedan begav det sig till Mommo och fika lite till med mamma, innan vi avsluta allt med en kaffe i bilen hem, köpt på Maxi efter lite mat-handel.

var en välförtjänt dag ledigt utan en enda tanke på plugg. Idag har det dock fortsatt. planerat struktur till nästa uppsats och läsa. Har dock städat mitt rum, organiserat papper i pärmar osv.
Snart dags att flytta sig igen och jag orkar inte ha allt liggande till i sommar på samma ställe. Mitt rum här hemma ska se perfekt i ordning ut när jag lämnar det. INget ska finnas som kan tänka sig att jag stör mig på att jag inte fixade. (lycka till mig själv)

Well, tillbaka till läsandet.

Rock´n ROll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0