Big girls you are beautiful

Okej, hittat på aftonbladet men ändå.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article6394296.ab <---- Länken säger att 2010 kommer bli de mulliga modellernas år. Det kan man ju hoppas på. Det behövs verkligen omväxling inom modebranchen. Även om jag inte förespråkar ett osunt levende, det vill säga att för mycket övevikt kan vara skadligt, så förespråkar jag inte heller denna hysteri som verkar bli allt värre och värre hos människor om hur människokroppen ska se ut. Åter igen,nerbantade skelettkroppar kommer aldrig någonsin bli hett. Jag gillar inte genomsklinliga hyer, mörka ringar under ögonen, tomma ögon och skinn som står upp i över en minut när man nypt i det. Bläää! Jag har på allt för nära håll sett vad det innebär.
Jag är glad att jag blir äldre och visare och inser varje dag att det spelar ingen roll hur smal, hur stora lockar du har, eller hur ofta du går och solduschar osv. Den verkliga världen, den där utanför det naiva tänkadet den slår till lika hårt ändå oavsett. Så det är lika bra att sluta hetsa utseende hela tiden. jag blir tokig! Ni förgiftar min värld!

Btw, känns faktiskt bra att komma tillbaka hem och inse att bondtjejer, de har inte långa naglar av den anledning att de faktiskt går av när man hämtar in ved och skottar snö. Men vet ni, jag är lika lycklig utan dem som jag var med dom!

Nu ska jag på teater med pappa och hans jobb. Ett litet break i mitt uppsatsskrivande som kunde gå snabbare framåt än det gör men motivationen är så låg att den snart fryser till is.
Varför igen har man en massa prov, uppsatser osv på allt man läser? Jag börjar tröttna på att hela tiden bli testad för allt. Suck. Snälla säg att det finns en värld någonstans där man lever i harmoni, utan stress och där folk inte utnyttjar varandra.

Rock´roll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0