Stereo Generator

Efter en lång dag först på bibblan som inte gav något resultat mer än att alla böcker vi ska läsa är utlånda så gick vi till starbucks för lite kaffe. Efter det knallade vi ner mot stan för att Johanna skulle handla en tröja och Linnea en klänning. När fötterna började tröttna så satte vi oss på Auntie Anne och låt lite mat innan bion Julie & Julia. En söt liten film som jag rekommenderar för folk som gillar mat, kärlek och lite finurlighet.

Nu sitter jag här och är helt lyrisk över att jag kan lyssna på Gotlands Radion´s sändning på webradion från Wadstuck isomras. Stereo Generator. Ett gotländskt band som jag fullkomligt älskar, de är riktigt riktigt bra. Får ni någonsin chansen att se eller höra detta band. GÖR DET. Fucking awesome! Känns bra att sitta i sitt korridorsrum i Belfast och lyssna på lite gotländsk musik. Samt radio, lyssnade på nyheterna förut. Man kanske skulle börja göra det lite oftare. Det känns som jag fortfarande är till viss del på semester men imorgon börjar allvaret. Då ska man börja anstränga sig igen. Har varit ledig alldeles för länge nu. Jag behöver det, rutiner och vardag.
Dock gillar jag att man gör så mycket mer saker nu än vad man gjorde i Sverige, mycket för att saker och ting är mycket billigare och känns mer tillgängligt. Som bio, kostar praktiskt taget ingenting. Jag har varit 3 ggr på 2 veckor nu och jag har nog fortfarande inte kommit upp i priset av vad en biljett kostar i Sverige.
Man har sedan råd att gå ut och ta en öl/cider eller ett glas vin för det kostar praktiskt taget ingenting och man kan sitta med sin enda öl i flera timmar och bara snacka och se på folk. Vill man träna så går man till träningslokalen där man har köpt sitt kort och där finns det allt sammlat på ett ställe. Lovley!

Imorgonkväll tror jag det blir lite häng/vinkväll här hemma på Grant, kanske lite matlagning med. det kommer bli mysigt. Sen ska vi kolla upp möjligheterna att flytta. Hur det fungerar med kontrakt osv. Linnea, jag och Fia är så sugna på ett eget hus. Det hade varit helt underbart i mitt tycke.

Ska packa träningsväskan så den är klar så jag inte stressar ihjäl mig över den imorgon. Det blir gymmet efter två föreläsningar imorgon hade vi tänkt. Skönt att röra sig lite.

Väntar på en bild från Fia som jag tog med hennes kamera idag när vi satt och drack starbucks kaffe och läste tidningar. Ett nöje som jag tror kommer växa stort här under hösten medans hösten lägger sig allt tätare runt oss.


Detta är vad vi har att vänta oss! Jag älskar vädret här. Man kan i det stora hela bara kanske måla hela alltet bara grått. Ett enda grått moln! Dock har solen varit framme och hälsat några få ggr. Tror Starbucks kommer vara solskenet i våra själar i höst. Billig Kaffe Latte!

Rock´n Roll Babies. Nu ska jag gå till vår gemensamma toalett och sedan till mitt iaf egna rum!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jättefin blogg! Och vilka underbara bilder sen. Gillar verkligen de från Giant's Causeway. Den är helt fantastisk på dig med stenarna i bakgrunden...riktig tavla!

2009-10-03 @ 19:22:17
URL: http://linneainbelfast.blogspot.com
Postat av: systeryster

tja fan! jag är fett avundsjuk på starbucks! ta med en dubbel caramell latte hem till mej, tack!

2009-10-04 @ 10:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0