Långtbort

Jag sitter här och är rätt trött, var på spinning imorse och det har gått i ett sedan dess. Jag trivs bra här men idag har lite hemlängtan. Borta bra men hemma är bäst!
Jag tror vi har gjort oss kända för att vara de absolut tråkigaste svenskarna som någonsin bott här. Ingen av oss i Grant House är någon riktigt partyprisse och de har redan börjat klaga på det. Speciellt de brittiska tjejerna på pojkarna. Haha. David skyller på att han är sjuk. (Manlig förkylning)! Love u anyway baby!
Ni får se min absoluta festkväll en annangång, tyvärr så finns det bildbevis. Bästa bilden är nog när vi ligger i trappan hemma hos Henke och Martin och kvider av skratt! Klockrent!
Denna vecka börjar plugget, nu får det bli lite mer seriöst över detta. Man kan bara inte dricka och supa. Det går inte. Det kostar pengar och jag får finnar av det. Dessutom blir man fet och det är jag redan påväg att bli så det är lika bra att sluta. Jag var helt slut på spinningpasset imorse, jag ser inte fram emot den träningsvärk jag har att vänta imorgon men det är skönt att vara igång igen. Jag trivs med att träna. Jag kommer bara av mig alldeles för lätt sen blir det pannkaka. Dock är det väldigt trevligt att ha några att träna med, första passet var vi 4 fnittrande svenskar som stod i varsinn dusch efter passet och höll låda. Mycket trevligt, dessutom är det lite lättande att vi kan prata vi mellan och ingen förstår oss. Det är faktiskt helt underbart. Så ja syss, man kan säga kuk i röven när man tappar ut mjölken på golvet utan att någon bryr sig för de förstår ändå inte vad man säger. That´s awesome!

Jag tror jag äldst på denna våning med, yeah! Måste man vara mamma då? Jag är inget vidare på det. Den rollen får någon annan helst ta.
en annan sak som förundrar mig är dessa fransyskor, de äter och äter. Inga nyttiga saker! Och de är de smalaste tjejerna jag någonsin sett. Gäller bara all denna hets kring vad man stoppar i sig den norra delen av Europa och USA? En tanke?! Allt är socker på här. Sandra upptäckte att det var socker i de frysta grönsakerna på Tesco iförrgår. Jag kommer få leva på nötter, frukt och morötter. Sjukt!

Jag är i sjukt behov av massage. Min nacke har aldrig knakat så mycket som den gör nu. Den knastrar och har sig. Någon som är i närheten av Belfast och är villig att ställa upp?

Det har börjat pratas en massa om Master-utbildningar osv nu. Jag är lite kluven men om jag ska börja i höst eller ta sabbatsår så lutar det väldigt mycket åt att det blir i GBG! Det allra bästa med det är nog att när jag pratade med David om det så lutar det åt samma håll för honom. Så där var vi lite glada och började smida planer för om vi skulle vara i samma stad i 2 år till. Vilket kommer innebära en massa bus! It´s fucking awesome!

fick precis en bra bild som Fia tagit på utflykten när jag skulle fota lite landskap
väldigt fin! Jag är stolt! Haha!



Okej, jag har fått lite bilder från ilördags, jag delar bara med mig av en del av dem. De kommer iaf att hamna på facebook förr eller senare.


Det börjar bra. 3 snygga brudar påväg på förfest hos klasskompisarnas lya här i Belfast. De har eget boende och jag är liiiiiiite avis på dem. De har badkar och slipper plastmadrasser! (Fia tar kortet men hon var också med)


Sen efter lite vin och cider så började spåra ur. Det slutade med att vi efter ett toalettbesök låg ner i trappan i ett skrattanfall!


Fia i nederdelen av trappan!


Sen begav vi oss ut och då blev det såhär! Sen tar bilderna slut och det är nog lika bra det. Haha!
En helsjuk kväll.

Nej nu ska jag sussa.

Rock´n Roll people - May the force be with you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0