I wanna do bad things with you

Ännu en morgon här i Belfast. Jag måste säga att mitt täcke var ett bra köp men att jag saknar min kudde något. 3 månader Jessica, tre månader klarar du dig utan den.
Jag bor i korridor, jag gillar inte att dela med okända människor, jag är typiskt svensk. Det har dock gått bra än så länge men jag kommer längta till den dagen jag slipper dela två toaletter och två duschar med 8 andra. Standarden är inte så hög, jag tror vi är en aning bortskämda i Sverige men jag förstår inte de studenter som orkar bo såhär i 3 år. Rummen är pyttesmå. Ni som vet hur hytterna ser ut på gotlandsbåten kan ju tänka er en sån fast utan badrum. Ja precis, vi har heltäckningsmatta. Jag kommer förmodligen dö av en allergisk chock snarare än svinis. Det går inte att vädra heller då fönstren inte går att öppna mer än pyttelite och jag tror inte det spelar någon stor roll eftersom vi har Malone road här utanför där trafiken är tät. Jag skulle säga att min källare där hemma i Kalmar är rena lyxboendet jämnfört med detta. men man har lyckats gjort det väldigt mysigt med lite ljus och egna saker så det börjar se lite hemtrevligt ut men jag tror att den mesta tiden här kommer spenderas på det nya fräscha biblioteket som är oändligt stort och på gymmet som förmodligen var det finaste gym jag sett, iaf modernaste.

Stan är full av studenter och det är rätt kul men jag börjar lessna på allt detta nya och vill bara sätta igång med kurserna. Nu är det som vi är på semester. Det har iförsig varit bra att ha lite tid på sig att kunna installera sig innan allt sätter igång på riktigt men nu börjar det klia i fingrarna. Dessutom gör man av med mycket mer pengar när man inte har rutiner och går ner på stan eller går ut varje kväll.
Igårkväll tog vi en lugn kväll, vi gick på bio och såg Dorian Gray. En mycket vacker och välgjord film som jag tycker ni ska se om ni får chansen.
VARNING: De har socker på sina popcorn!! Tänk att man ska behöva komma hit och visa hur saker och ting ska bli gjorda. Det var det äckligaste jag någonsin smakat fast å andra sidan är jag inte förvånad. Säg mig något de inte har socker på! Vi hittade dock karamell kungen med så köpte lite sånt godis ist och myste på biografen. Billigt var det också. 3 pund! Studentpris iförsig och tisdagkväll som gjorde lite lite billgare men det är verkligen mycket billigare med bio i detta land än hemma. Super säger jag.

Jag bor i samma korridor som Sandra och har David, Solle och Filip över mig. Det känns tryggt. haha. Sandra och jag äter frukost tillsammans varje dag. Det är trevligt att ha någon att göra sånt med. Annars delar vi vårt kök med 14 andra som alla verkar vara fransmän eller tyskar. trevliga är de iaf, vilket underlättar en del. Får se vad jag tycker efter en termin. Jag kommer nog längta efter att springa ut i köket i bara trosor. Inget som säger att jag inte kan göra det här men för att inte väcka uppror så gör jag det inte. Igår gjorde jag en modig en när jag sprang från duschen till mitt rum i bara en handduk men jag orkade inte sätta på mig mina kläder igen efter att ha duschat och dessutom sprang jag in i den 3.e svenskan som bor här utan kläder så kan han så kan jag.
Teamet har fortsatt sina seriekvällar och vi har nu intagit Weeds, mycket mys! Mycket smidigt att bara gå en trappa upp nu för tiden, man slipper gå ut. haha. Det var ju inte långt förut men nu är det ännu närmre. Mycket bra, mycket bra!

Idag ska vi på någon busstur, en kort en. Mystery bustour eller vad den hette. Kan bli skönt att åka runt stan ist för att gå. Mina fötter är helt ömma efter allt promenerande. Vi var på en lång sån tur runt stan för några kvällar sen. Vi hade redan sett allt utom sista stoppet. Det var lite intressant. Men vi fick iaf en chans att gå in i Operahuset och se, det var riktigt riktigt vackert. Ska nog se om vi kan se något där i höst. Våran guide pratade om någon julshow. Det hade varit helt underbart.
Jag hittade en rockklubb med förra lördagen, men lite för sent men vi fick gå en vända av den snälla vakten så nu ska vi nog dit på lördagkväll och kolla in läget lite. De spelade bra musik den lilla tid vi var där så jag blev överlycklig.
Dessutom, taadamm. jag har anmält mig till kören. Tillsammans med Linnea, en tjej från Lund som vi lärt känna här. Jag tror vi båda föll för killen som pratade om den så nästa dag gick vi och anmälde oss hos honom. Han såg lite förvånad ut. haha. Nu har han fått två svenskor på halsen. haha.
Dessutom har vi börjat något som vi kallar churchshopping. Varje söndag ska vi besöka en ny kyrka. På söndag blir det en katolsk och vi träffade en katolsk tjej på puben häromdagen som ska visa sig sin kyrka. Lite kul, och nej jag börjar inte bli religiös för mina hårdrocksvänner som läser detta. Det är en kul grej bara.

På måndag ska jag och Linnea gå på ett möte som handlar om hästar, så förmodligen ska vi börja rida med om tiden finns och det finns lite utrustning att låna. Det kan verkligen bli kul.
Ska försöka att inte dricka så mycket heller men det blir nog det svåraste. Pubarna finns överallt och det är billigt, gott och alla går ut precis hela tiden.

På lördag har vi anmält oss till en busstur som går upp till Giants Causeway och Shane's Castleway. Hoppas på fint väder gör jag och att jag inte blir förkyld som alla andra har blivit.

nej nu ska jag sluta skriva och fixa till mig lite. Jag har inte tagit ett enda kort än, Jag har varit grymt dålig på det. Ni får ursäkta mig men jag har fått Fia's kort så de får ni se lite av istället.

Rock on people.



City Hall- Belfast


Saloon - Belfast



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0