Tandborstarbugg

Nej, det finns ingen låt som heter detta, men om jag var Smaklösa så skulle jag anama denna fras. jag kan tänka mig sälja den lite dyrt för lite svensk godis, har varit lite avis på Linnea som fått både Marabou och Gott & Blandat nu i veckan, men hon har varit en ängel så man har fått smaka.

Två inlägg på samma dag. De ni.
Sitter här med tandborsten i munnen utan att borsta tänderna för att jag skriver på tangterna så det finns inga möjligheter för att kunna borsta dem. Då kan man ju fråga sig: Varför i helvete börjar du skriva ett inlägg när du uppenbarligen har händerna sysselsatta på annat håll? Ja det kan man ju fråga sig. Jag har inget bra svar. Jag bara fick lust att skriva efter mitt nattliga äventyr på nätet kollandes de bloggar man läser, tidningen hemifrån, Facebook och se om det finns någon sorlig själ online på msn att säga godnatt till eller utbyta någon konversation med lite snabbt.

Har varit nere på Auntie Annies och druckit en öl med tjejerna. Johanna behövde muntras upp i sitt lite självdestruktiva beteende som menssmärtor kan framkalla. jag tror vi lyckades lite grann. Bara lite grann.
Det jag älskar med denna stad är när man följer Malone Road från centrum (eller gatan kanske heter något annat i början men det tror jag inte) och upp till Elms där vi bor och man kan i stort sett välja mellan vilken sorts nattmat man än är ute efter att vilja äta för studen, trots att klockan närmar sig spöktimmen eller är precis efter så ligger de små resturangerna sida vid sida med sina blinkande neonskyltar och välkomnar hungriga studenter, fulla människor, nattvandrare eller bara hungriga människor som tagit sig ut för att hitta något att äta för kylskåpet inte lockade. Ikväll åt vi kina mat för 4.5 pund. mycket mat var det också, mätt blev man och det var helt okej. Det finns allt, verkligen allt. Allt från onyttiga flottiga pizzor till lite vad jag vill tro nyttigare vegetariska rätter. Det kommer jag sakna när jag kommer tillbaka till Kalmar. Där är det mitt i veckan antingen 1. Svättolgas som bara serverar burgare och korv. 2. OM det inte är för sent. Donken. (som jag hatar) eller så får man cykla hela vägen upp till 7/11 i Oxhagen, vilket iförsig är nära hem men inte har så jättestort utbud. Å andra sidan så kanske detta är bra också, för då kanske man inte äter lika mycket. Hm. Inte dricker heller lika mycket för ölen är inte så billig som här. En guiniess för 3 pund. Det är inte mycket pengar med tanke på hur dyra de är i Sverige. Jag kommer sakna att inte ha råd att dricka Guiniess. Ojoj, vad jag kommer saknar det. Fruktansvärt!
Något jag inte kommer sakna är att slippe betala för att tvätta sina kläder. Ikväll var det dags igen. Dock måste jag säga att jag ser fram emot mina rena lakan som ligger renbäddade i sängen och det ser så där riktigt lockande och ingivande ut. Kanske ska man ta och lägga sig på kudden, sluta sitta som ett fån med tandborsten fortfarande i munnen och lyssna på tonåringarna som festar i hustet brevid. Halloween har börjat här! Det blir nog inte så mycket firande för min del, vi hade en små ide att klä ut oss som riktiga svenskar bara för att. Får se. Ingen av oss tjejer är speciellt roade av det alls men det är kul att se andra. Linnea såg några killar i snygga militäruniformer som hon trodde var nazi-uniformer. Säga vad man vill om nazisterna men klä sig, det kunde de! Sexigt. dock har jag sett mindre sexiga saker som småbrudar i alldeles för små eller för lite kläder som knappt kan stå på sina fågelben, och de skyhöga klackarna gjorde det nog inte enklare heller, vingla hemåt med stöd av någon kille. Förhoppningsvis en snäll en. Nej det är inget fel på inga kläder och det är inget fel på att vara för full. Dock så kanske man ska klä sig efter väder. Det gör inte folk här, det kan jag ju lova iaf. Här går man i minikjol och ballerina eller klackar och ett sött litet ickeskylande linne i iskalla höstvindar och regnrusk.
Vi har kommmit på varför. De har inga garderober i denna stad på uteställena. Det måste vara därför. För att slippa släpa med sig en massa onödigfa plagg. Är det inte därför så måste jag spåna vidare på detta.

Nej nu är det sängen som gäller.

Rock´n roll mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahaha, jag älskar din blogg Jessica! "Säga vad man vill om nazistera..." men det är sant. de visste hur man klär sig!



ses snart!

2009-10-28 @ 11:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0