Roses



Här kommer beviset på att jag verkligen går i kyrkan varje söndag. Detta är ST Thomas`Parish Church som inte ligger alls långt ifrån där vi bor. Denna kyrka har sin "tvillingkyrka" i Linköping i Sverige och vi blev glatt överskade av den väldigt vänliga prästen som presentera oss för hela församlingen mer eller mindre efter mässan. Han tillomed hälsade oss välkomna inför alla och presentera oss, vilka vi var, var vi var ifrån och vad vi gjorde i Belfast. Det var riktigt kul faktiskt.
Det finns tydligen ett svensk community här i Belfast och denna är kyrka är då deras samlingplats. Han var eld och lågor över att ha träffat oss och nu ska vi eventullt delta i årets lucia uppsättning. Det är verkligen heltrevligt då jag älskar lucia och har medverkat flitigt i hembyn på Gotland tills jag flyttade därifrån och har saknat det lite varje år. Men i år kanske det blir av igen då. Fast inte i hembyn utan här. helt underbart. Svenska luciasånger kanske det blir. Både jag och Linnea sjunger ju som sagt, så det kan vara lite kul att få lite struktur på sången. Kören här är allt annat än strukturerad.

Seminarie idag. två stycken. Nervös. Jag fattar inte Rawls. Eller jo delar av det men inte allt. Få se hur det går.

Imorgon åker vi till Dublin över natten, det kommer bli awesome. förutom att jag börjat hosta då.

Well, måste dra nu. skolan väntar.
Det regnar idag. det gjorde det igår med, första gången det är dåligt väder 2 dagar irad sen vi kom. Hm. Kanske börjar bli rikrigt höstrusk nu. vad tror ni?

Well. Ny vecka nu, nya tag. 5.e veckan här. det rullar på. Galet fort. Jag tappar räkningen men håller tankarna på hemresan. Kommer vara så lättad när jag sitter på det där planet hem. Vart jag än är på denna jord finns det ingen plats som hem. Då menar jag Gotland!

Rock´n Roll

Kommentarer
Postat av: Henke

Låter ju kul! Jag kommer över så att det finns åtminstone en vettig stjärngosse. Eller så kan jag vara lucia,vore kanske ännu bättre :-)

2009-10-20 @ 22:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0