Falling into pieces

Vill ni veta hur det är att vara student utöver allt det roliga?!

Det känns ungefär såhär: Det är en ständig bergodalabana av ångest, panikattacker och tillslut så finns det bara likgiltighet kvar som sedan när man har tentat av, lämnat in eller haft en presentation fylls med en enormt stor lättnad och man ger sig själv det man hade behövt när man började få ångest, en redig fylla!

Nej, det är inte alla gånger kul, och nej man gör inte alltid så smarta val och ja ibland känner man sig som den allra dummaste människan i världen när man kanske missberäknat tid, förstått något fel eller när hjärnan verkar ha tagit semester men man måste producera något för att klara av en uppgift.

Det är inte alltid så jävla roligt att vara student. Man sliter sönder sitt hår, biter sönder läppar och man vill ibland bara ligga ner i fosterställning och gråta och vagga sig apatisk till sömn för att hoppas att det sista man kände innan man lyckades somna kommer vara bortblåst när man vaknar till en ny dag. Nyhet: Det är det oftast inte. Ignorera fungerar inte. Det är bara att pressa sig vidare trots att man känner sådana hemska flyktkänslor att man mår illa. Man vet inte vart man ska ta vägen, vart man ska börja eller hur man egentligen hamnade där man hamande. Man tvivlar på sin förmåga, sitt vägval och på sig själv in i den milda grad att man börjar fundera på varför man utsätter sig själv för det hela.

Man pressar sig själv till att tänka positivt. Det går inte alltid. Det är bara så.

Idag ska jag ha en presentation på ett seminarie och vi började lite sent, och vi hade lite svårt att få argumenten att fungera och det blev lite halvdant. Långt ifrån det bästa vi kan prestera och det stör nog oss båda. men vi har gått igenom ångesten, då jag bara ville dö, sedan kom paniken som fick mig att tappa fotfästet helt, och vilja fly, sedan någostans mellan 1-2 inatt så slog likgilitligheten in och när vi gick igenom allt imorse så finns den fortfarande kvar. Nu är det snart dags och jag vill bara att de ska vara över för jag hatar muntliga presentationer. Ikväll ska vi supa för sista gången denna termin. pubquiz it is.

Inte ett så bra inlägg men verkligheten är inte så kul alltid.

Rock´n Roll

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag hoppas det gick vägen för dig idag! nej jag håller med dig verkligheten är ibland jävlig emot en, den sabbar så många förväntningar och kan riktigt göra en på dåligt humör. Tråkigt nog händer det mig, och säker väldigt många andra allt för ofta. Jag är i alla fall väldigt stolt över dig, tycker du är jätteduktig. Älskar dig så mycket gumman! Du är helt enkelt bäst :) Pussar och kramar i massor



Din Micke



2009-10-29 @ 22:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0