This is it

Jag har egentligen en hel del att berätta men jag vet inte om jag orkar ta allt just nu.
Som ni vet har det varit en massa turer runt vårt boende och hyra osv. Kort och enkelt så har jag, Fia och Sandra fått något helt annat förklarat för oss än vad de påstår att de sagt. Igår blev jag riktigt riktigt förbannad. Ni som känner mig, ni vet att Jessica blir inte arg, jag blir inte arg för småsaker utan när jag blir arg så exploderar jag. Ungefär som min far, jag har inte sett honom arg så många ggr men när han väl varit arg då har jag blivit lite rädd. haha. Förlåt pappa, men det är faktiskt sant trots att du är världens snällaste. Igår exploderade jag när pojkarna fick ett erbjudande som vi har gått och väntat på i flera veckor. Det var med rätt arga steg jag gick till receptionen imorse, dock så var jag inte alls på långa vägar så arg som jag var igårkväll. Det blev dock mycket bättre med några öl och pubquiz. Nu efter många om och men och de bad faktiskt om ursäkt (kors i taket) så ska vi få flytta. Jag och Fia flyttar på måndag in på Elms. Korttidsboende. Slipper betala för januari och får eget badrum, OCH det blir billigare än det vi har här. Helt fantastiskt underbart. Så det som var Kuk i Röven igår är riktigt Awesome idag.
Det enda tråkiga är att jag gillar min korridor, riktigt sköna människor, och självklart. Hur ska jag få ner allt i väskan igen? Det är ett mysterium. Jaja, jag är glad. Närmre de andra tjejerna med, det kommer bli riktigt riktigt kul.

Idag är det lite trisst väder, hösthöst kan man säga. Det blåser så löven flyger och far och det är sådär mysigt att man bara vill gosa ner sig med en tekopp, en bra film och lite mysigt sällskap. Dock så kommer inte detta att inträffa då jag har ett ton att läsa till nästa vecka. Jag ska fördjupa mig i Women and Politics idag. Det är en helt underbar kurs, känns väldigt upprepande dock med en massa historia osv men väldigt intressant. Det ska bli kul att få lite andra perspektiv på feminism än den man har/har haft sen tidigare. Som jag sa tidigare så är det så mycket runt om kring oss som man inte förstår eller har tänkt på hur det samspelar och påverkar varandra. Allt kan tänkas vara så lätt och fullkomligt självklart men det är inte det. Historia och övertygelser är så starka, så mycket starkare även i vårat sekulariserade samhälle i väst, mer än vad jag trodde själv.
En annan rolig sak. Googla John Barry, Belfast! Det är personen jag har i The Politics of Sustainable Development! Det är inte lite till att man blir en aning imponerad. Det känns väldigt bra att ha en sån föreläsare!
Dock gillar jag alla våra föreläsare, på kort tid så har de blivit några av mina favoriter. föreläsare som brinner för sina ämnen är underbart!

Nu till lite annat mindre intressant men jag är kär i min vinterjacka. Jag hade den första gången igårkväll när vi var på quiz på Parlour. (ni får se lite bilder senare, tror inte Fia lagt upp några än). Jag älskar den! Känner mig så fin i den. Ni får se en bild lite senare. Jag har inte tagit någon ännu och jag känner att den inte kommer göra sig så bra tillsammans med mjukisbyxor.

Ikväll blir det utgång, jag ska ha på mig min nya klänning. Jag har inga bra skor dock. Jag lämnade alla mina partyskor hemma. Jag förstår inte varför jag gjorde det. Belfast är en partystad, Jessica lämnar partyskorna hemma. Jag kan inte se logiken.

Ni får en bild hemifrån idag istället från en från Belfast!




Nej nu måste jag sätta igång med något produktivit.

Rock´n Roll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0