She drives me crazy

ja, om ni inte har förstått det så är mina rubriker alltid eller iallafall oftast en titel på en låt, jag har kommit på att jag kanske ska börja definera varför jag väljer de rubriker jag gör med tanke på att de oftast aldrig har med självla inlägget att göra. Denna spelas eller spelades alldels precis på radio Gotland. Ja jag lyssnar på radio gotland, vilket är rätt skojsigt kan man tycka för jag lyssnar aldrig på den hemma i Sverige. Nu vet ni iallafall! Inte så intressant kanske men ja. Det kanske gör någon lycklig.

Oj, det är en vecka sedan jag skrev. Tiden rinner ifrån mig lite känner jag. Jag prioriterar andra saker framför att skriva.
Dublin var riktigt trevligt. Linneas kompisar kom fram ordentligt och de har nu lämnat oss, alla utom Cecilia som är kvar tills imorgon. Dublin bjöd på sitt allra bästa höstväder som jag tror nog bara Irland kan göra. Det mer eller mindre nästan spöregnade i 2 dagar och jag frös i stort sett hela tiden och var blöt om mina små söta fötter från det att vi klev av bussen på flygplatsen för att möta upp Cecilia och Sara tills det att jag tog av mig dem här hemma på rummet när vi anlände hem. Det var inte så trevligt då men nu i efterhand så kommer jag bara ihåg det roliga med resan. Fick äta några bitar svensk lakris, vilket var himmelriket, åt en massa god mat, det var så mycket mat de dagarna att jag tror jag gick upp 10 kilo på dagen då vi anlände. Vi prövade lite uteliv självklart, vilket resulterade i en förfest med drinkar på vårt hostels toalett för damar då våra rumskompisar hade fått för sig att sova innan klockan slagit 20:00. Vi hade dock väldigt roligt när vi smuggla in våran vodka flaska förbi receptionen och groggvirke och även när vi drack den. Det blev en pubrunda med öl, livemusik och en massa tjatter och  vi avslutade med att sjunga oss hesa till Backstreet Boys på en pub, därimellan bjöds det på allt från reagge livemusik till trubadur.
Dagen efter så var vi förbi Dublin Universitet och City Hall och kollade in en utställning om Irlands historia. Intressant men vi var väldigt trötta. Regna gjorde det nog hela tiden och jag var lite halvförkyld och febrig så var inte på världens bästa Jessica humör men det gick vägen. Bussresan hem var riktigt riktig seg, efter lite missförstånd om hur vi tog oss tillbaka till Belfast så kom vi hem senare än tänkt men det var helt klart värt det. Men det resulterade i att jag aldrig hann träffa Helene och Stefan som hade haft med sig en av mina böcker hemifrån. Lite dumt men det blev så stressigt.

Annars då? Ja jag tror att hösten har kommit hit på riktigt nu för nu varieras regnet med solsken men det mulna blåsvädret tar över hand ibland men det gör inte så mycket men allas humör har varit lite upp och ner den senaste tiden. Kan bero på att plugget har satt igång på riktigt och pressen på att klara detta felfritt börjar göra sig tydligt.
Efter denna vecka har jag iaf gjort mina två muntliga redovisningar, som jag tror är de enda denna termin och det är jag glad för. Min svaghet ligger verkligen i tala inför en grupp människor. Jag blir illamående och allt jag skulle säga försvinner i någon slags dimma. Dock tar jag mig igenom det alla ggr men det känns som jag aldrig lär mig något eller lär mig att bli bättre. Det måste göras något åt.

Ifredags var vi på Robinssons med Linneas vänner och drack öl. Det var en mysig kväll och David gjorde även oss sällskap. Livemusik, öl och vänner är nog det bästa som finns i vissa tider.
Ilördags så stack vi iväg på en black-taxi tur som man kan ta här. Man betalar 10 pund var och så visar en guide runt en. Vi valde den politiska turen, självklart! Så vi fick åka runt i västa Belfast och besöka både den protestantiska och katolska sidan och få en bättre inblick i konflikten som har varit och som fortfarande finns. Det väckte många känslor hos oss, och det är svårt att relatera till att muren faktiskt finns där och delar dem tvärs åt och att de inte varit på varandras sidor sedan 60-talet. Jag känner att jag inte riktigt är så påläst som kanske kan önskas i ämnet så får nog ta mig tid att göra det. Konflikten är inget som vi märkt/märker något av, iaf inte under denna tid vi har varit här. Några bomber har det tydligen smält men inget vi har märkt av och det har nog mer varit riktat till polisen om jag inte misstagit mig helt.
I söndags så gjorde vi den kyrkliga rundan som vanligt och gick tillbaka till en av de katolska kyrkorna som Linnea gillade bäst för att visa hennes vänner. lite stelt för min del. Jag vet aldrig när man ska stå, sitta eller be. Jag blir förvirrad. Det är dock en fin kyrka. Ska försöka ta lite kort lite senare.
Fika efter kyrkan, som vanligt. Mysigt, eller det blev mer middag för att sedan skiljas åt för att plugga.

Det blir en hel del häng här nu när vi bor nästan alla i samma hus. Det är mycket mys. Vi äter frukost tillsammans, fikar och hänger och fjantar oss. Igår höll Linnea på att skrämma ihjäl mig när vi trodde att det var utklädda gubbar utanför fönstret i deras kök och detta hänger ihop med att Johanna höll nästan på att kissa på sig av rädsla när det verkligen stod utklädda gubbar utanför och tittade in. Jävla Halloween säger jag bara. Igår hörde jag och LInnea ljud utanför och ist för att ignoera det så gick vi ut och runt huset i mörket för att kolla och då slog det mig

Fan Jessica, du gör ju precis som alla dumma människor i skräckfilmer. Haha. Not to smart!

Det är som sagt Halloween ihelgen, och det är mycket större här än hemma men vi har inga planer mer än att vi ska dricka en jävla massa vin på torsdag och vinna pubquiz. Vi filar på ett bra namn. Något måste vi vinna men helst inte näst-sist-platsen!

Just det, ilördags regna det så mycket här. vi hade världens softiskväll. Lite klassfest i omgångar. Mysigt!
Jag missade spelningen jag tänkt att gå på med Entombed för det var SLUTSÅLT! Det brukar aldrig vara slutsålt på dessa spelningar i Sverige men här var det de så det blev inget men det blev bra ändå. Hade en trevlig kväll med de andra.

Jag borde tvätta, städa och plugga. Vet ni vad jag ska göra? Gå på bio ikväll. Förhoppningsvis blir det tvätta med. så surt att behöva betala för att tvätta. Det är klart man aldrig tvättar då. Man får gå runt och lukta lite illa helt enkelt. Haha. nejdå, jag tvättar, jag lovar. Har lite fobi för att använda samma strumpor mm mer än en dag så det blir till att tvätta en massa.

Funderar på att pimpa mitt rum lite, det är så trisst och tråkigt. Funderar på att riva sönder min tidning jag köpte med tatueringar i och sätta upp som lite konst. Kan vara något det tycker jag.
Måste ner på stan och köpa pyjamas på primark med, Linnea har världens sötaste kopyjamas. Jag vill ha en söt med. Pyjamas is the shit säger jag bara. Saknar min morgonrock dock. väldigt mycket!

Nej nu får jag fan sluta skriva. Jag måste göra lite nytta istället. Tvätta kanske? Det hade ju varit riktigt behändigt med lite rena strumpor till helgen sen. Jag ska köpa gummistövlar, jag ångrar att jag inte tog med mig mina hemifrån.

Nej, nu får det bli något gjort här anser jag!

Det är 8 veckor kvar tills jag landar i Sthlm Arlanda. Nästa vecka har det gått halva tiden! Sedan går det bara av farten. Jag kan säga att jag saknar ICA MAXI. Har ni varit på Tesco kommer ni förstå varför, och mamma, jag vill ha hembakt bröd i jul. Snälla!

Rock´n Roll


En kväll i Dublin, förfest på damtolatten på hostlet "The Shinning"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0