Wake up



Jag vill morra riktigt riktigt ordentligt idag. Vad i helvete tänker Sverige med. Säga ja till att de får bygga gasledningen i Östersjön. Ser ni hur nära min Ö den går? Jag ser mitt kommande pensionärsliv försvinna i en gasexplotion, jag som sett fram emot att tillbringa en hel del tid där på min ålders höst. Jag får nog helt enkelt tänka om om jag nu blir över 30 år.

Nej det är självklart att man inte ska få lägga sig andra länders energipolitik men vi är mitt uppe i en miljödebatt. Och vad är det som alla gnäller om, Bevara Östersjön. EEEEH! Ännu en gång så bevisar våra politiker att allt i slutänden handlar om pengar och inte vad som faktiskt är viktigt. Det finns pengar till allt men inte när det kommer till att satsa på att bevara vår miljö. Det handlar inte om att det inte går, det handlar enbart om den politiska viljan. Förbannade jävla helvetes politiker. Ja nu använde alla icke politiskt korrekta ord och jag som läser statsvetenskap borde veta bättre men nej, jag blir så förbannat upprörd. Ska vi förstöra vår värld eller ska vi försöka bevara den? Kan ni bestämma er någon gång så jag vet om jag ska satsa på en framtid med kommande generationer (familj & barn osv), tänka på vad jag köper för att gynna ett sustainible samhälle osv eller ska jag helt enkelt skita i allt och fortsätta konsumera, förstöra och tänka oetiskt jämt mot naturen och göra de människor som redan är fattiga ännu mer fattiga.
Nej, politiker ska jag aldrig bli. Det verkar som man tappar all verklighetsuppfattning när man entrar den världen.
Och kom igen, rädda för Ryssland fortfarande? Suck!

Nej, nu ska jag försöka knyta ihop min essay som ska in imorgon middagstid och inrikta mmig på om kvinnorörelsen är aktiv eller ej. Men vänta, ska vi inte skita i det också, göra samhället unequal igen? Förlåt att jag använder mig av ett engelskt ord men jag har för en sekund glömt vad det är på svenska. Vi kan ju lika bra jobba på det samma gång som vi tydligen strävar bakåt i miljöpolitiken.
Nej, Jag är besviken på Sverige. Riktigt besviken! Sverige som brukar vara bra att visa framfötterna och har fått bra kritik både i min feministkurs här och hållbarutvecklingkurs får fan bakläxa idag! Fy på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0