Två + Två

"Gud som haver barnen, riktigt kär. Se till mig som aldrig någonsin lär" - Thåström
Sitter och lyssnar på p3rock. Det har spelats en hel del bra ikväll. Inte för att jag riktigt har hunnit reflektera så mycket över det för jag har suttit och slitit med källorna till min uppsats som ska in imorgon. Sen helt plötsligt vaknade jag upp och insåg att det var min husgud som spelades och la ner hela alltet vad som kallas för uppsats. Ibland måste man veta när det ska vara nog. Jag har väl kanske inte riktigt slitit så hårt som man kan tro men den har blivit skriven och klar och jag känner att jag är lite ringrostig när det kommer till mitt planerande. Det här med källor, jag tycker vi bojkottar dem. Jag insåg när jag hade skrivit ner hela min uppsats att jag hade skrivit mestadels rakt upp och ner från det som fanns i huvudet efter att ha läst (läs:skummat) en del böcker och artiklar, vilket resulterade i att jag satt med en uppsats utan källanvisningar. Då tänker förståss ni: Vad är det för dum högskolestudent som inte tänkt längre än så? Då svarar jag: Jo, en väldigt sinnesförvirrad & trött människa! Så min kväll har i det hela stora gått ut på att försöka hitta vart jag fått all fakta ifrån. Tur för mig att jag hade antecknat en hel del men det var ett citat som tog mig 40 min att hitta i en av böckerna. INTE KUL!
Sen mitt citat från några dagar sedan: *suck* Någonstans vill jag få med att Sverige är bra. Ja jag fick nog in någonstans att Sverige var bra men jag är kluven just nu. I mina ögon har Sverige idag gått emot allt vad jag trodde Sverige stod för och som både jag och Linnea sa förut under middagen och på msn: Vi är besvikna och DET är mycket värre än att vara arga.
Fia och Johanna är på pubquiz och leker med de andra från klassen och övrigt folk som brukar vara där på torsdagar. Jag hoppas de har kul men jag kände inte alls för att gå ut och roa mig ikväll. Imorgon blir det några öl är det tänkt och det är precis lagom. VI ska till Ikea med och mysa lite och njuta av en fri eftermiddag efter att vi lämnat in våra första uppsatser skrivna i detta land. Jag borde vara nervös, men någonstans sluta jag oroa mig när David åkte hem.
Helgen blir full av plugg och säkert en hel del fika på Hope Cafe som ligger vid bibblan. Några öl slinker väl ner och jag ska försöka gå och träna. Var och träna igår och det var så skönt. På söndag är det kyrkan åter igen, vet dock inte vart vi ska men det brukar lösa sig. Nästa vecka är reading-weak. Inga föreläsningar eller seminarier, det kommer vara tomt här vilket är skönt. Ska skriva på uppsatser och förbereda dem så gott det går så jag kan njuta av helgen då Micke kommer hit och förgyllar min tillvaro. Det kommer bli skumt. Att han kommer hit. Han har aldrig varit en del av min vardag när det kommer till plugget och skolan eftersom vi har ett distansförhållande hemma i Sverige, och nu när jag pluggar här är han ännu mindre del av min vardag så det känns lite som att två olika liv ska mötas! Det ska bli spännande och se vad han tycker om detta, och om kyrkan!

Nej, nu ska jag ta en nattmacka och sen blir det bums i säng! Ska se lite Weeds som jag fick av David, såg på det igår men det var lite småskumt att se på en serie som jag börjat titta på tillsammans med honom utan honom. Hm. Jaja. Helt enkelt så får man vänja sig bara.

Rock´n Roll, God Save the queen etc.


Hästen och jag vinkar godnatt till folket från rummet på Elms Village, Rowan Gardens 3.
(Jag har kommit på att man kan fota med sin webbcamera, de ni)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Du och Hästen är så söta! Tack för den här dagen, ses vid frukost imorgon. God natt!

2009-11-06 @ 00:09:16
URL: http://linneainbelfast.blogspot.com
Postat av: syss

tjao my nigga bro(sista)! jag och hästen saknar dej här hemma. ikväll blir vi ensamma hemma, lite chill med loka och idol. han idol-erik e juh bara fööör söt! fotar så ni kan se hur vi har det ;) love u!

2009-11-06 @ 12:22:08
Postat av: sofia

naaw...ninen å ja vinkar oxå godnatt.

2009-11-06 @ 21:13:05
URL: http://tidqvist.bloggspace.se
Postat av: mamsen

Visst är hästen gullig....My little pony kopia det var därför jag köpte den;)

2009-11-07 @ 07:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0