Sen en tid tillbaka

"Sen en tid tillbaka har jag varit trött
Försökt att vara allt på samma gång
Så mycket man kan göra och borde och vill
Mitt i allt så ska man räcka till
Sen en tid tillbaka har jag varit tom
Och försökt att hitta spår som leder rätt
Ja det finns så mycket måsten att vara bra på det man kan
Och mitt i allt så ska man vara sann
Jag har ändrat i mitt rum, köpt nya möbler
Och samlat damm på min gitarr
För allting jag skriver blir ändå för kort
Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort"
- Melissa Horn

Har dammat av min winampplaylist och hittade Melissa Horn där. Hon är så himla härlig och jag gillar hennes musik mycket.
Det stämmer så bra på alla sätt. Mitt i allt kaos så har jag en förmåga att glömma bort allt som är bra med mig och bara fokusera på det som jag inte gillar. Det är så lätt att tappa tråden, lätt att tappa bort stigen som man vandrade för den snåriga skogen skymmer den. Det är så lätt och bryta ihop, så lätt att dras med i tanken att man aldrig räcker till.
Jag ser allt för många runt omkring mig dras ner av dessa tankar vilket är helt onödigt för det är fina människor som har talang. Hjärnspöken är dock inte lätta att handskas med och uppskattning är inte alltid det enda botemedlet.

"Det kallas tvivel det där som stör, ja det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör" -Winnerbäck

Nu ska jag skriva klart min jävla källförteckning.

Here I die...Satisfied!!! -Grave

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0