In the Happy Land!

Jag hörde Karin Åström på Gotlandsradion för en stund sedan. Jag blev grymt imponerad av henne och hennes tänkande angående utveklingen av Gotland (som ska bevaras och inte begyggas med sommarhus) och av hennes åsikter angående maten till skolorna och äldrevården. Mindre halvfabrikat och satsa på flera kök och inte centralkök. Tillbaka till det ursprungliga. Bra mat som är nyttig och näringsrik. Dessutom gillar jag hennes miljötänkande, och jag blev riktigt glad när hon sa en sak som vi pratat om i kursen för hållbar utvekling, att inte konsumera så mycket plastsaker som går sönder efter 2 timmar (leksaker till Barn här pratar vi om) men man kan ju tänka så om mycket annat också. Sen är hon biolog, konsult och författare och att hon rider gör det bara ännu bättre.
Här är en person som jag tror kan föra Gotland framåt på ett hållbart sätt och inte se bara till den ekonomiska vinningen som så många andra gör. Smart tänkande och bra planering.

Hör Interjuvn här: http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=db&Id=2072836&BroadcastDate=&IsBlock=

Dessutom så är det riktigt skönt att höra en Sthlm:are som inte enbart ser Gotland som ett sommarhak, ett paradis där man flyr från vardagen och som inte går på exploteringen av Gotland så som det görs idag.

Jag säger bara såhär. Utveckling är bra, men all utveckling är inte bra!! Ekonomi kan inte gå före hållbarthet!
Potatis från Gotland, inte skalad kokt från Tyskland tack! LOKALT for fuck sake!

Think Local, Act Global!

Rock´n Roll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0