I fall in love so easily

Chet Baker åter igen. Jag har fastnat. Det är underbart vad lite musik kan göra för en människa!

Jag kan inte hjälpa att jag blir lite irriterad på mig själv ikväll. När jag skulle välja inriktning på min uppsats i Sustainible Development så ville jag gärna skriva om något som har med djurrätt att göra och jag valde det ämnet men hade svårt att välja vilket läge jag skulle utgå från och jag fick lite förslag och fastnade för iden att skriva utifrån en marxistiskt synvinkel. Då kändes det superbra. Nu känner det mindre bra. Maxismen är den ideologi jag förstår minst och behärskar inte speciellt bra. Jag förstår den helt enkelt inte, har aldrig gjort och kommer förmodligen aldrig att göra. Varför tänkte jag såhär för? Med råge på allt så har jag glömt att skicka in titlen till min föreläsare för att jag vet inte, undvikit det kanske, trott att det skulle försvinna eller helt enkelt glömt bort det då jag har två andra ämnen så när jag fick min ide godkänd så la jag det bakom mig och fokuserade på det som komma skulle, dvs, de ämnen då jag hade andra saker som skulle vara klara före.
Nu sitter jag här med två uppsatser som ska in nästa vecka, varav en jag läst till idag och nu sitter jag och febrilt letar artiklar om marxism och djurrätt i någon slags panik och svär över mig själv. Varför gjorde jag såhär? Jag skulle göra det enkelt för mig hade jag tänkt eftersom Micke kommer till helgen så måste jag skriva klart en av dem innan torsdagkväll dessutom. Dumma dumma Jessica!
Linnea och Fia vill gå på bio, och jag vill med men vet inte om jag ska eller om jag ska leta mig djupare ner i min självömkan och panikkänslor som jag försöker förtränga genom att andas lugnt och djupt. Dock har jag träningsvärk efter 2 dagar på gymmet i rad så varje djupt andetag gör ont. Om jag kunde skulle jag förmodligen bita mig själv i svansen om jag hade någon. Att jag inte kunde i sova igår heller har ju bara gjort mig lite grining också.
Här sitter jag med benen på skrivbordet och funderar än en gång på varför jag pluggar utomlands? Jag kan inte varit vid mitt sinnes fulla bruk när jag bestämde mig för detta. Icke alls. Nejdå!

Nu är jag tydligen en torrboll också enligt Martin i klassen. Jaha. Där fick man för att man jobbar på att visa upp sin nyktra sida och vara en "snäll" och a "good" girl.

Dock sken jag upp som en liten sol idag när jag och fia var i receptionen för att anmäla att Micke och Marcus kommer ihelgen, man måste skriva in dem tydligen och de får inte stanna fler än 3 nätter. Hm. Jag passa på att kolla om jag fått någon post och det hade jag. Gissa om jag blev glad när jag såg den färggranna hästen på framsidan.
Tack Svärmor Lisa och ni i familjen Axelsson! Jag blir lika tokigt lycklig varje gång! Jag tror jag har visat alla jag känner kortet och jag måste erkänna att de är lite smått avundsjuka på att jag har så underbara svärföräldrar. Ni är underbara och jag saknar er.
Kan ju passa på att ge en känga till min egen familj som inte skickat något alls sen jag kom hit. akta er så jag itne byter familj. hehe!



Titta det fina kortet! Jag kan behöva en dalahäst på väggen här! Blir fint. Påminner mig ännu mer om Sverige!

Rock´n Roll


Kommentarer
Postat av: mamsen

Jag har faktiskt inte fått ngn adress...........Och vi har inte sett till något kort heller....Kramar o pussar

2009-11-09 @ 22:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0