Here come the people in gray.

The Kinks har gått för fullt hela kvällen sen efter kvällsfikat vilket nu mer resulterar i att det är snart 5 timmar sedan. inte illa, inte illa. Soft mysmusik.

Jag är trött på marx, marxismen. Jag förstår inte varför jag ska välja ideologier jag inte förstår mig på. Dock kan det alltid resultera i att jag faktiskt kan denna fantastiska (not) ideologi på fredag eftermiddag då jag ska vara klar med min uppsats angående Marxism och djurrätt. Dumma dumma Jessica.
Jag har ont i rumpan av min stol, och jag ser dubbelt. Jag älskar livet som student när man inte är så organiserad som man borde vara. Jag älskar att jag borde gå en kurs i time-mangement. Jag gillar inte detta samhälle alls när det kommer till att man ska kunna hantera 1000 saker samtidigt och prestera i samtliga med högsta betyg som reslutat. Planera sin tid!? Ja fuck me sideways. Jag tror inte människan är gjord för att stressa fram i 180. Jag tror att studier, arbete osv ska vara fördelade med iaf 50 % njutning vid sidan av bestånde av livets goda, vad nu det är är helt upp till varje indvid. Dock, kom ihåg att ej skada varandra, då är det inte njutning för den utsatte. Jag har börjat avsky betygshets och detta med att man bara har en chans i livet eller i sin valda karriär om man presterar på toppnivå hela tiden. Jag är en sådan där medelmåtta till människa som är hälften praktiskt lagd och hälften teoretisk. Jag gillar ombyte, ombyte förnöjer. Jag älskar att plugga, jag tycker det är det bästa jag någonsin gjort. Jag älskar att lära mig saker, förstå, relatera och faktiskt börja använda mig av min lärdom. Dock så blir jag galen på att man hela tiden nästan måste tävla. Det är  självklart man inte ska slappa ihop totalt som student, det ska itne vara enkelt om man sen ska klara sin examen men ibland börjar man ju undra om det ska vara så som många känner inför plugget. Ständig ångest, panik och en känsla av att man aldrig är riktig klar, man skulle kunna fortsätta läsa, skriva, fundera 24 h per dygn om man så kunde, om hjärna orkade dock så orkar man oftast inte plugga så många timmar i taget innan man måste ta en paus för att hämta sig. Man kan itne trycka in lärdom. Det tar tid och det tar en hel del funderingar och en hel del samtal med goda vänner innan det verkligen kanske sätter sig där det ska och stannar. Jag skulle älska ännu mer att plugga om det faktiskt fanns tid för tanke och reflektion bakom det man gör, och att man inte stressar fram så som man gör för att man ska bli klar. CSN är inte att leka med heller för den delen, man får inte misslyckas för risken finns då att man aldrig blir klar eller att man helt enkelt får arbeta samtidigt som jag pluggar vilket många faktiskt klarar av men det är inget ajg skulle föredra, iaf inte så pass mycket som man måste arbeta om man itne får csn. Det går ut över studerna, och framförallt ut över studentlivet som faktiskt är det charmiga med hela. Skulle jag kunna, skulle jag nog vara student resten av livet. Lite på halvtid iaf. plugga halvtid, jobba halvtid. Det hade kanske varit det mest perfekta.

nej, fan nu ska jag sova än en natt. Utan Micke nu, för han har åkt hem igen. Jag har inte sovit så bra på hela tiden här som jag har gjort de senaste nätterna. Som ett barn, tätt intill honom med huvudet på hans bröst och hans armar om mig. Sov länge också men det har kanske med att göra att jag var så förbannat trött.
Det finns inget bättre än att sova med någon man känner sig trygg med. Det är för underbart. Det lättar så mycket inom en. Man slutar tänka på skitsaker och man slutar ha ångest. Man bara är. Oftast iaf.

Rock n roll vänner.
Jag har börjat få ett hem här i Belfast nu, det känns riktigt trisst att det bara är 5 veckor kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0