Money money money

Abba, det har spelats svensk musik överallt nu på senaste tiden. Igår var det Abba i taxin, och idag hörde jag och Fia Ace of Base på Centra eller var det Mace? Jag kommer inte ihåg!

Det är söndag. En riktigt bra söndag än så länge, men den lider mot sitt slut så jag hoppas jag slipper otrevliga överskningar den lilla tid som är kvar.
Sov länge idag, vi var ute rätt länge igår. Det var trevligt, jag drack lite men inte mycket och det kändes mycket bra. Jag har börjat ogilla fulla människor. Det är verkligen inte speciellt klädsamt. Vem man än är. Apartment var mycket trevligt, dock så är det ett ställe där Belfast "kändiselit" samlas och visar upp sina dyra kläder och sina perfekta sminkade ansikten. Det är helt otroligt hur mycket smink, glitter och glamour en människa kan klä sig i. Jag kan inte hjälpa att undra vad som döljer sig där under?! Jag känner mig så naturlig i jämförelse, lite foundation, mascara och ett eyelinersträck och läppglans och then Im good to go.
Vi gick vidare, träffade nog Belfast skönaste kille, eller man var han för han var över 50. Han var ett sådant enastående orginal, ett sådant man bara blir lycklig av. Klädd i dyra märkeskläder, Gucci osv. Han var underbart härligt bög också, och pratade öppet om sitt förhållande med sin man och om Apartmenst ägare som var tokförälskad i honom trots att han var hetro och inte gift. Hans livskamrat sen 25 år var med i sällskapet också. som sällskap hade de en kvinna i sina bästa år som var härlig men som förmodligen levt ett väldigt hårt liv. De tog oss iaf till ett litet ställe som heter Murials eller Muriels eller något på M var det iaf. Där var alla servitriser lesbiska och väldigt trevliga. Egentligen skulle Linnea och Fia inte kommit in för det var 25 år gräns men vakten valde att titta åt andra hållet, mycket pga av det sällskapet vi kom med. Väl inne så var stället inrett i någon slags 50-60-tals stil. Jag älskade det. Plyshsoffor och glitter och glamour blandat med trevliga tavlor. Det var som Linnea sa det: Ett ställe som var menat för gay-världen men som slutade med att belfast kultur-elit samlades där istället. Det var trevligt, vuxet och stämningen var härligt soft.
Jag var väldigt faschinerad av tjejtoaletten, den var full av tavlor på nakna kvinnor. I 50-60 talsstil. Svartvitt, elegant, estetiskt och vackert! Jag funderar fortfarande om det var tavlor på nakna män på männens toalett. tyvärr var vi utan manligt sällskap så vi fick aldrig veta. EN sak är iaf säker, dit ska vi igen!
Vi mötte upp de andra ur klassen av en slump på vägen hem, det slutade i 7 pund fattigare och ett "dansställe" som var det sämsta jag någonsin varit med om. Inte ens Martin kunde överyga oss om efterfest utan huttrande i kylan började vi leta taxi hem för vi hade bara sommarkläder på oss. (tror mer och mer av den Belfastiska stilen börjar smitta av sig på oss, tror det är bra att det inte är så långt kvar här) Väl hemma och 10 pund fattigare, kan inte fatta att taxin är dubbelt så dyrt på natten. Hemma så hade 10 pund för den sträckan vi åkte varit helt normalt men här är det svindyrt. Det brukar alltid löna sig att ta taxi hem istället för att åka buss. (om man är 4 tjejer)!

Iallafall, jag har varit och tränat med Fia idag, och det kändes riktigt bra. ska dit imorgon också. Skönt att komma igång och röra på sig igen. Efter träning osv har det varit en mysig dag, har ätit, läst lite om Taylor`s Recognition, druckit kaffe, kollat på Simpsons med Fia. Dessutom har vi städat köket och slängt en hel del, vi bor med ett gäng sluskisar. (antar att alla som flyttar hemifrån inte kan ta hand om ett hem med en gång, men ibland undrar man. Vi hittade söndermöglade kastruller idag som vi faktiskt helt enkelt bara slängde alltihop, jag orkar inte ta hänsyn längre)
Livet på Elms lunkar vidare. Jag har klarat mig undan söndagsångesten. Det känns bra. Det känns verkligen att det börjar lida mot sitt slut nu här, denna vistelse. Förra veckan var det halvtid. Nu är det 6 veckor kvar om jag inte har misstagit mig helt fel. Det är så sjukt. Det går så fort. Man vet inte hur man ska hinna allt men det ska väl gå på något sätt.

Åh, btw, jag hade strumpbyxor på mig igår, hudfärgade. Jag klara hela 20 min innan jag hade haft sönder dem. Jag är stolt. Nästa gång ska jag klara minst 45 min! Hejjja Jessica!

Har sett på "Ullared" idag på Kanal5 play, eller vi alla tjejer har kollat på det och jag har skrattat så jag nästan grät. Det är för jävla underbart att se på realitytv ibland. Vissa människor kan verkligen göra en glad. Jag har aldrig varit på Ullared men nu får det nästan vara dags att ta sig dit bara för att uppleva det som alla andra verkar uppleva.
Så mamsingen, är det inte dags? hihi, Jag vet att du avskyr tanken redan.

Farsdag också ja. Pappa om du läser detta. Hoppas du har haft det bra. om jag känner dig rätt så har du förmodligen druckit Irish Coffe och äter choklad. Kollat på nyheterna och jaktsäsongen har väl dragit igång så du har väl varit där, och du har säkert svurit över att Korven aldrig kommer bli en ordentlig jakthund.

Nu ska jag fortsätta se på svensk tv, och ja nu funderar ni säkert på varför men jag orkar itne kolla på tv i köket för alla småtjejer sitter där och håller låda hela tiden. Vi trodde vi skulle slippa dem för det är reading weak veckan som kommer men icke. De är tillbaka. Dessutom, så skönt att höra svenska också.
Vi har lagt på oss en dum ovana och det är att kommentera folk på svenska i vår omgivning när de är i närheten. Det kommer bli svårt att vänja sig av med när jag kommer hem. Igårkväll så hade vi en superhet taxichaffis som vi vilt satt och kommentera. hehe!

Nej, nu skiter jag i detta. Jag mår bra här. Jag lever.


Jag och en kopp kaffe efter en soft söndag!

Rock´n Roll Babies





Kommentarer
Postat av: sofia

åh,jag hade glömt tavlorna inne på toan.....måste gå dit fler gånger!!!

2009-11-10 @ 01:42:25
URL: http://tidqvist.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0